به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، ظلم به شخصیت زن در دنیای کنونی بیش از هر زمان دیگری و در لوای بی حجابی بر پایه لذت‌جویی از او شکل گرفته است.

در این زمانه و بطور خاص در غرب با عناوینی مانند آزادی، اشتغال زن، مسئولیت داشتن او و… بزرگ‌ترین توهین‌ها نسبت به شخصیت زن صورت گرفته و متأسفانه ارزش وجودی او در دنیای به اصطلاح مدرن امروزی تا حد یک کالای لذت‌جویی پایین آمده است.
واضح است که حضور انقلاب اسلامی در پیشانی مبارزه با تمدن غرب به معنای به چالش کشیدن الگوی غربی در تمامی موارد از جمله جایگاه زنان است.
آیا مقایسه معضلات اقتصادی با جرم بی‌حجابی، قیاس درستی است؟
نیاز به حجاب و عفاف را تمام مردم دنیا و به‌خصوص خانم‌ها احساس کرده‌اند.
در جامعه اسلامی همه امور باید با هم رشد و پیشرفت کند، نمی‌توان فرهنگ را به‌بهانه اقتصاد رها کرد یا ورزش را قربانی سیاست کرد. تمام منکرات در جای خود زشت و زننده هستند؛ هم بدحجابی برای جامعه زیان‌بار است و هم فساد مالی و دزدی از بیت‌المال، بر این اساس، نمی‌توان بدحجابی را با بهانه مشکلات و معضلات اقتصادی نادیده گرفت و آن را توجیه کرد.

اقبال به حجاب و عفاف در کشور‌های دیگر
اقبال به حجاب و عفاف در کشور‌های دیگر بر اساس موج اسلام خواهی و حقیقتی که در مورد اسلام وجود دارد، زیاد است و از طرف دیگر امکان پوچ‌گرایی، بی‌هدفی، بی‌خانمانی، بی‌خانواده بودن و بسیاری مشکلات دیگر سبب اقبال مردم کشور‌های دیگر به حجاب شده است.
امروز بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که ظلم‌پذیر نباشند.
عدم وجود حجاب در غرب یا وجود اختلاط بسیار آسیب ساز است
آزادی در غرب فریبی بیش نیست و از سویی با عقاید و ادعای خود آن‌ها تناقض دارد. سیاستمداران غربی هراس دارند مبادا با گسترش حجاب اروپا و غرب به کشور‌های اسلامی مبدل شود.
آزادی در غرب فریبی بیش نیست و از سویی با عقاید و ادعای خود آن‌ها تناقض دارد.‌
نمی‌توان ادعای آزادی کرد و در مقابل برخی از افراد را به دلیل نوع پوشش از حضور در اجتماع و استفاده از امکانات اجتماعی منع کرد.

می‌گویند روسری علامت تبلیغی است و آن‌ها مخالف این تبلیغ هستند یعنی پوشش اسلامی در ظاهر خودش تبلیغ است.

مسلمانان بی حجاب در فرانسه
یا در فرانسه که آزادند نمی‌خواهند نماد مذهبی باشد، چون ممکن است در آینده باعث ترویج دین اسلام و جذب زیادی به حجاب شود.
چون در فرانسه مسلمانان زیادی هستند که اگر آن‌ها به حجاب هم روی آورند تبدیل به یک کشور اسلامی می‌شود و معتقدند با این تفکر زنان مسلمان عقب مانده هستند. صلیب مسیحی و کلاه کیپا یهودیان را منع نکردند، ولی حجاب را منع کردند؛ چون گفتند مخالف اسلام هستند.
اهمیت حجاب یک مسئله جمعی است
عدم وجود حجاب در غرب یا وجود اختلاط در غرب بسیار آسیب ساز است؛ خیلی از دختران حامله می‌شوند، پدرانی که فرار می‌کنند و مسئولیت زن و بچه را نمی‌پذیرند و همه این‌ها مشکلاتی سلسله وار در پی دارد.

ظلم مضاعف به زنان در اثر بی بندباری و بی حجابی
چون مادر باید به تنهایی بچه را بزرگ و مخارج او را تأمین کند. مشکلات تنهایی و عدم تربیت صحیح فرزندان و یا روی آوردن به سقط جنین تنها بخشی از این مشکلات است.
یکی از راه‌های جلوگیری از این روابط نامشروع عدم اختلاط است که در دین اسلام هم توصیه شده، در واقع راهکار اسلام پیشگیرانه است. در کشور‌های غربی اول اختلاط است و بعد درمان را پیشنهاد می‌کنند. یعنی یک نگاه و راهکار ابزاری را پیش روی مردم قرار می‌دهند. برای مثال سقط جنین یا همجنس بازی را قانونی می‌کنند.
غرب و تبلیغ علیه اسلام

آسیبی که زنان در غرب از بی حجابی می‌بینندخیلی از مردم از واقعیت اسلام آگاهی ندارند و فریب تبلیغات دروغ علیه اسلام می‌شوند و باور می‌کنند از سویی شجاعت و جسارت این اقدام که به اسلام روی آورند را ندارند. حتی برخی مسلمانان به خاطر اذیت‌هایی که می‌شوند و در مقابل سختی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند و حجاب را کنار می‌گذارند، زیرا مورد تمسخر قرار می‌گیرند و یا برای یافتن شغل مناسب مجبورند حجاب را کنار بگذارند، ولی در قلب اعتقاد دارند.
برخی می‌گویند انتخاب حجاب بر عهده  کودک است
برای انتخاب باید آگاهی وجود داشته باشد، اگر هیچ آگاهی و اطلاعاتی به فرزندان ندهید آن‌ها در آینده چگونه و بر چه اساسی باید انتخاب کنند؟ لذا باید زمینه‌های آگاهی برای فرزندان فراهم شود؛ لذا تا زمانی که فرزندان تحت تربیت خانواده‌ها هستند، ملزم به تربیت آن‌ها هستیم. نکته‌ای که مد نظر هست این است که وقتی محیط اجتماعی سالم نباشد و امنیت خاطر وجود نداشته باشد، افراد جامعه چطور می‌توانند در آن محیط ناسالم مقاومت کنند و به اعتقادات خود پایبند باشند؟ لذا باید محیط اجتماع امنیت و سلامت افراد جامعه را تأمین کند.
حجاب در دین اسلام توصیه شده و مسلمانان باید به آن پایبند باشند.
مسلمانان در داخل کشور ما بدانند آنچه از امنیت، آرامش، آسایش، عدم وجود جنگ و بسیاری نعمت‌های دیگر که داریم همه در گروی انقلاب اسلامی و آموزه‌های آن است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو
منابع: خبرگزاری تسنیم، مهر/خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.