به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  رضا قاسمیان در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در محل صحن قیزیل باشلار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: اردبیل از لحاظ تولیدات صنایع دستی ظرفیت بزرگی دارد که به معرفی هویت استان و تمدن ایرانی اسلامی می‌پردازد.
وی افزود: خانواده ایرانی، اسلامی که یکی از اهداف جامعه ما است در میان فعالان حوزه صنایع دستی هویت بنیان بهتر تحقق پیدا می‌کند و صنایع دستی می‌تواند در مدیریت اقتصادی و معنایی خانواده هم موثر باشد.
معاون استاندار اردبیل گفت: صنایع دستی مطابق با شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری از اصلی‌ترین حوزه‌ها برای مشارکت مردم در تولید است و با ترویج بیشتر صنایع دستی به سمت مشارکت بیشتر مردم می‌رویم.
قاسمیان ادامه داد: تولیدات صنعتگران صنایع دستی برخلاف تولیدات صنعتی، محصولاتی گرم هستند که با گرمای دست هنرمندان تولید می‌شود و معرفی این محصولات در نمایشگاه‌ها و عرضه مناسب آنها نیاز اصلی ما است
وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان اقدامات قابل توجهی در راستای ترویج و رونق صنایع دستی انجام داده که قابل تقدیر است و حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی به شکل‌های مختلف از سوی این اداره کل ادامه دارد.
اردبیل با ۶۰ رشته فعال یکی از استان‌های پیشرو صنایع دستی کشور است و ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان فعالیت می‌کنند.
چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.