به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، جهانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ظهر دوشنبه در این اجلاسیه در تالار ولایت اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با تقدیم ۲۱ زن شهیده و ۲۰ جانباز بانو به وجود عزتمند این شهدا و ایثارگران به خود می‌بالد.

افسانه جهانی تصریح کرد: زنان ما با شجاعت تمام علاوه بر حضور در خطوط دفاعی دشمن، بیشتر در پشت جبهه‌ها یاریگر رزمندگان بودند و با عزت و شرافت تمام سعی کردند از فرزندان غیرتمند این مرز و بوم حمایت و پشتیبانی‌ها را انجام دهند.

وی گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و همزمان با روز شهدا، اجلاسیه زنان شهید استان را برگزار می‌کنیم و امیدواریم این زنان شهید و ایثارگر الگو و اسوه‌ای برای نسل امروز و آینده باشند تا با تأسی به بزرگ بانوی اسلام بتوان طریق درست و شایسته را پیمود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به دلیل هجمه سنگین دشمن به الگوهای شایسته تربیتی نیاز دارد که یک زن عفیف، با حجاب و وارسته می‌تواند الگویی برای نوجوانان و جوانان ما باشد تا بتوانند از این برهه سخت عبور کنند.

جهانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در جنگ ترکیبی سرمایه‌های معنوی و داشته‌های ارزشی ما را به یغما ببرد اما آنچه که بسیار مهم است نقش مادران در نظام خانواده و همچنین الگوهای تربیتی ارائه شده در واحدهای آموزشی است که به راحتی می‌تواند زمینه‌ساز تعالی شایسته نسل آینده به ویژه دختران و بانوان ما باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اضافه کرد: کوچک‌ترین غفلت و بی‌توجهی به نظام خانواده، بزرگترین آسیب‌ها را به همراه خواهد داشت و از همین رو باید مراقبت‌های بیشتری را انجام دهیم تا راه و نام شهدا فراموش نشده و در تداوم این مسیر عزتمند بتوانیم به اهدافی شایسته دست پیدا کنیم.

در این اجلاسیه که با حضور گسترده خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگر برگزار شد، اجرای سرود سلام فرمانده ۲ و نمایش در کنار خاطره‌گویی انجام و از کتاب نویسندگان زن با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

بازدید از نمایشگاه «زن و دفاع مقدس»، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان زن استان و اجرای مداحی از دیگر بخش‌های این برنامه معنوی و ارزشی بود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.