به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در این اجلاسیه که عصر دوشنبه در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به وجود ۵۵ شهید دانشجو افتخار می‌کند و همچنان عطر و بوی شهادت در این دانشگاه ساری و جاری است.

سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت شهدای ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: حرکت یک دانشجوی بسیجی همانند حرکت دو امدادی است به‌طوری‌که مشعل را در دست گرفته، پرفروغ نگه می‌‌دارند و پیش می‌برد و برای ادامه مسیر مشعل را به دست دیگر دانشجویان می‌سپارند.

وی افزود: این یک حرکت مستمر بوده و مقطعی و مختص یک دوره خاصی نیست، بلکه پیوسته بوده و حرکتی جدی محسوب می‌شود که در همه زمان‌ها اهمیت خاص خودش را دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اهمیت حضور در صحنه کنونی، تأکید کرد: اگر صحنه امروز را ببینید متوجه می‌شوید که اکنون اهمیت حرکت و اقدام دانشجویی اگر بیشتر از دوران دفاع مقدس نباشد، کمتر هم نیست.

وی یادآور شد: دشمن می‌خواهد ما را از یک گذشته پرافتخار منقطع کند، از همین رو است که باید بدانیم در چه مختصاتی هستیم.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این اجلاسیه در آستانه برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در حال برگزاری است، تصریح کرد: در یک سال گذشته برنامه ریزی های مناسبی برای برگزاری این اجلاسیه انجام شده تا شاهد برگزاری این رویداد ارزشی و معنوی در دانشگاه محقق اردبیلی باشیم.

وی ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی یادآور شد و گفت: نسل جوان و نوجوان ما باید بیشتر با ماهیت انقلاب اسلامی و ارزش آفرینی آنها در مسیر جهاد و شهادت آشنا شده تا بتواند با بهره گیری از این غنای معرفتی در صیانت از این کشور گام‌های مؤثری را بردارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در قالب این اجلاسیه دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تکریم فرزندان شهدا در دانشگاه، توانمندسازی نیروهای ارزشی و حمایت از تشکیلات بسیج در برگزاری این اجلاسیه انجام شد تا شاهد برگزاری چنین برنامه معنوی و ارزشی در دانشگاه محقق اردبیلی باشیم.

چمنی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما امروز در جامعه به شدت نیازمند توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت هستیم و قطعاً این حرکت‌ها می‌تواند زمینه ساز ترویج این اندیشه آرمانی باشد.

وی اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تحریم علیه تشکل بسیج دانشجویی را محکوم کرد و ادامه داد: این حرکت استکبار جهانی نشانه ذلت و خواری آنها در برابر روح با عظمت و بلند شهدا و ایثارگران است.

حجت‌الاسلام محمد علمداری فر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجلاسیه شهدای دانشجو گفت: کتاب ستارگان درخشان، ۵۵ مستند درباره شهدای دانشجو، ۲ موشن‌گرافیک، آلبوم شهدای دانشجو، پادکست صوتی، فلش کارت زندگی‌نامه شهدای دانشجو و تولید تمبر شهدای دانشجو از جمله تولیدات ناحیه بسیج دانشجوی برای پیش اجلاسیه  کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل است.

علمداری فر به مسابقه علمی و پژوهشی در مورد سیه عملی شهدا نیز اشاره کرد و گفت:  جشنواره‌های علمی و فرهنگی با فراخوان مقاله در موضوع‌های متعدد برگزار  شد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقه‌های دل‌نوشته و ایده‌پردازی و تولید اپلیکیشن شهدای دانشجو از دیگر اقدامات انجام شده است.

سخنرانی سعید جلیلی، دل‌نوشته دانشجویی، پخش نماهنگ شهدای دانشجو، طراحی زنده پرتره شهید بهنام یوسفی، تئاتر دانشجویی با موضوع شهدا، زیارت پرچم مطهر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و مولودی‌خوانی در کنار تجلیل از خانواده ۵۵ شهید دانشجوی استان، رونمایی از کتب، عکس و اپلیکیشن و نمایشگاه تولیدات بسیج دانشجویی ویژه کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل از جمله برنامه‌های اجلاسیه شهدای دانشجوی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

خبرنگار: ع

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.