به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت : از ۲۶ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی و حتی ایام ماه مبارک رمضان در این امامزاده‌ها و سایر بقاع متبرکه ارائه خدمات به مسافران انجام خواهد شد تا در برپایی نماز جماعت استراحت موقت و یا اسکان موقت مسافران بتوانیم در خدمت آنها باشیم.

وی تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل را در باز بودن مساجد سطح شهر برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی و همزمانی با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: جلسه و همایش تبیینی برای هیئت امنای مساجد برگزار کردیم تا تاکید امام جمعه اردبیل نصب‌العین همه هیئت امنا و ریش سفیدان مساجد و محلات باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در کنار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، تلاش بر این است تا مساجد معین و اصلی شهر در این ایام باز بوده و برای مسافران و گردشگران ارائه خدمات متنوع را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: با توجه به حجم انبوهی از مسافران در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل، مشگین‌شهر و سرعین سعی شده تا از ورودی شهر تا خروجی مساجد معین و بزرگ شهر برای برپایی نماز یومیه باز بوده و امکان ارائه سایر خدمات با همکاری میراث فرهنگی فراهم آید.

وی با قدردانی از همراهی شهرداری اردبیل در ساماندهی به سرویس‌های بهداشتی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و کیفی‌تر به مسافران و گردشگران خاطرنشان کرد: این نگاه زیرساختی و تکمیلی برای ارائه خدمات به مسافران حرکتی ارزشمند است و باید در توسعه و تقویت چنین اقدامات مؤثر پشتیبانی‌های لازم انجام شود.

حجت‌الاسلام ستوده از اجرای طرح «آرامش بهاری» با حضور مسافران، گردشگران و علاقه‌مندان به مسائل معنوی در امامزاده‌های استان خبر داد و اضافه کرد: در قالب این طرح خانواده‌ها می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای در امامزاده‌ها و سایر برنامه‌های معنوی نیز استفاده کنند.

وی ظرفیت مردمی هیئت امنای مساجد را یادآور شد و بیان کرد: ما سعی می‌کنیم با مدیریت محیط تعاملی از ظرفیت هیئت امنای مساجد که در طول سال برای احیای شعائر دینی و ارزش‌های الهی تلاش می‌کنند، همراهی لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ستوده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما بیشترین تعامل را با هیئت امنای مساجد انجام می‌دهیم تا در طول سال مشکلات و نارسایی‌های آنها را برطرف کرده و با همراهی آنها بتوانیم در مناسبت‌های ملی و مذهبی مساجد را به یک فضای ارزشمند اجتماع عمومی تبدیل کنیم.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی را در مساجد یادآور شد و تصریح کرد: سعی می‌کنیم در این ایام علاوه بر مساجد، در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نیز برنامه‌های معنوی نظیر جزءخوانی قرآن، سخنرانی، تفسیر قرآن و زنده نگه داشتن شب قدر و برپایی سایر آئین‌های مذهبی را با جذب جوانان و رویکرد تبیینی انجام دهیم تا بیشترین استقبال را از این فضاها شاهد باشیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.