به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، جلال آفاقی با اعلام خبر موفقیت استان در پیشگیری از سرقت و کسب رتبه سوم کشوری در این زمینه، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار و سیزده فقره ورودی پرونده قضایی با موضوع سرقت وجود داشت که در سال ۱۴۰۲ این تعداد، به ۷ هزار و ۶۴۲ فقره رسیده و با کاهش بیش از ۳۰ درصدی مواجه بوده است.
وی اظهار داشت: برابر رتبه‌بندی شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اردبیل در بین ۳۱ استان، در جایگاه سوم اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم سرقت اعم از سرقت‌های مهم، خرد و خشن قرار گرفته است.
دادستان استان اردبیل افزود: تقویت آموزش و نظارت بر ضابطین و استفاده از مأمورین مجرب در پرونده‌های مرتبط، پیگیری و نظارت بر انجام تکالیف قانونی دستگاه‌ها، اقدامات تأثیرگذار در خصوص محکومین متواری، کنترل مجرمان حرفه‌ای، بهره‌گیری از پابندهای الکترونیکی در خصوص سارقین سابقه‌دار از جمله دلایلی است که اردبیل را در رتبه سوم کشوری در زمینه کاهش سرقت قرار داده است.
آفاقی بیان داشت: اقدامات خاص پیشگیرانه در اعطای مرخصی به زندانیان، فعال‌سازی کمیته استانی پیشگیری از سرقت، کنترل تسهیلات زندان به سارقان حرفه‌ای، اجرای طرح‌های ارتقای امنیت محله محور، فعالیت‌های پژوهشی و علمی در خصوص علل، زمینه‌ها و خاستگاه‌های تحقق جرم سرقت در استان و بهره‌برداری کاربردی از نتایج تحقیقات، پیشگیری‌های قضایی با تصمیمات قاطع در شعب ویژه و نظارت الکترونیکی لازم بر روند پرونده‌ها و همچنین اجرای قاطعانه احکام قضایی در زمان تأثیرگذار خود را از دیگر دلایل دستیابی استان اردبیل به رتبه سوم کشوری در زمینه کاهش وقوع سرقت دانست.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.