به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  جواد قرآن نویس در آیین «قهرمان مروجان معروف» که به مناسبت جشن تولد یکی از خیرین اردبیلی با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان بیش از خود زندانی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، افزود: در حالی که امکانات زندگی، رفاه و درمان در زندان برای زندانیان فراهم است، خانواده زندانیان برای امرار معاش خود بشدت در تنگنا بوده و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.
وی نهادینه کردن فرهنگ کمک به آزادسازی زندانیان در مناسبت‌های مختلف را امری نیک دانست و افزود: ادامه تحصیل نوجوانان و جوانان زندانیان ضرورتی انکارناپذیر است و تلاش می‌کنیم با حرکتی گسترده و با کمک خیرین تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.
رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل همچنین در زمینه اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: وضعیت کنونی فضا‌های آموزشی این استان اسفبار بوده و هم‌اینک شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه هستند.
قرآن نویس با بیان این که بودجه دولت برای رساندن سرانه فضای آموزشی ۲ متر مربعی این شهرستان‌ها به میانگین فضای آموزشی هشت متر مربعی کشور کافی نیست، افزود: خیرین مدرسه‌ساز برای جبران این کمبود، می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند.
وی گفت: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ۴۴۸ مدرسه با بیش از یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان اردبیل احداث کرده و در اختیار علم آموزان قرار داده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.
تقبل هزینه تحصیل فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اظهار کرد: در صورت اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی پیش‌بینی شده، در مدت سه سال می‌توان با احداث ۲ هزار کلاس درس جدید با مشارکت خیرین، سرانه فضای آموزشی این استان را به میانگین کشوری ارتقا داد.
قرآن نویس در زمینه دیگر فعالیت‌های بنیاد خیریه شمیم مهر اردبیل تصریح کرد: این بنیاد هزینه صفر تا ۱۰۰ درصدی تمام کودکان سرطانی استان را تقبل کرده است.
وی همچنین به راه‌اندازی دستگاه تخصصی فلوسایتومتری یا شناسایی و آنالیز سلول‌های سرطانی با همت و هزینه خیران در اردبیل اشاره کرد و گفت: دکتر شکرآبادی از خیرین اردبیلی برای تامین وسایل این مرکز فلوسایتومتری ۱۰ میلیارد ریال هزینه کرده و در این مرکز نیز برای خدمات‌رسانی مستقر شده است.
الناز حاج محمدحسینی خیر اردبیلی هم هدف از برگزاری این برنامه را فرهنگ‌سازی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه بانوان زندانی ذکر کرد و خواستار مشارکت هر چه بیشتر مردم در برگزاری برنامه‌های مناسبتی خود در این زمینه شد.
در این مراسم خانواده این خیر بیش از ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و هدایای جشن تولد خود را برای آزادسازی چند زندانی جرایم غیرعمد اهدا کرده و میهمانان شرکت کننده نیز هدایای خود را به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در استان اردبیل مجوز فعالیت دارند که از میان آنها مجوز ۱۶۲ مرکز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صادر شده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.