به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، علیرضا حسین‌نژاد، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)، اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت، توزیع جهیزیه در بین نوعروسان تحت حمایت را در دستور کار قرار داده است.
وی با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل توزیع شده است، بیان کرد: بیش از چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار برای تامین این تعداد جهیزیه تخصیص یافته است تا نوعروسان تحت حمایت بتوانند راهی خانه بخت شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی زندگی است، افزود: یخچال، اجاق گاز، جارو برقی، لباسشویی و تلویزیون به نوعروسان تحت حمایت اهدا می‌شود تا بخشی از لوازم ضروری زندگی آنها برطرف شود.
حسین‌نژاد جریان‌سازی ازدواج آسان را از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد برشمرد و گفت: نوعروسان جوان تحت حمایت با سادگی و به دور از تجملات وارد خانه بخت می‌شوند که این امر بر تداوم زندگی آنها افزوده است.
وی با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های لازم به نوعروسان تاثیر بسزایی در زندگی آنها دارد، اعلام کرد: قبل، حین و پس از ازدواج مشاوره‌های بسیاری به نوعروسان ارائه می‌شود تا آنها مهارت‌های لازم زندگی را بیش از پیش بیاموزند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خاطر نشان کرد: در کنار اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، کمیته امداد سعی کرده تا در توسعه و ترویج ازدواج آسان نیز گام‌های موثری را بردارد که این امر به تقویت نظام خانواده منجر شده است.
حسین‌نژاد گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۱۶۷ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در بین نوعروسان تحت حمایت توزیع شد تا زندگی مشترک خود را اغاز کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.