به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، قویدل  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  با اشاره به عملیات امداد رسانی جمعیت هلال احمر اردبیل به زلزله زدگان خوی اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله در خوی و آماده‌باش سازمان امداد نجات برای امدادرسانی به زلزله زدگان، بلافاصه ۱۵ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۴ خودرو کمک‌دار از استان اردبیل به مناطق زلزله زده اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به نیاز آسیب‌دیدگان به وسایل گرمایشی، ۳۰۰ تخته چادر، ۱۸۰۰ تخته موکت، ۱۸۰۰ بسته غذایی۷۲ ساعته و ۸۰۰ تخته پتو از استان بارگیری و به مناطق زلزله‌زده منتقل شد.

وی اضافه کرد: تیم عملیاتی استان اردبیل به عنوان نخستین تیم وارد خوی شد و ۵۰ امدادرسان اعزامی از استان اردبیل در فیرورق این شهرستان مستقر شدند.

قویدل خاطرنشان کرد: به محض استقرار تیم‌های عملیاتی، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان شروع شد که هم اکنون هم امداد رسانی ادامه دارد. علاوه بر این ارزیابی از حجم و میزان تخریب منازل آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و ۵۰ تخته چادر بین زلزله زدگان توزیع شد که فرایند توزیع اقلام مورد نیاز زلزله زدگان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به وضعیت هوای خوی اظهار کرد: در حال حاضر بارش برف شروع شده و هوا خیلی سرد است و حتما لازم است در اسرع وقت وسایل گرمایشی از جمله چادر، پتو و هیتر‌های برقی کم مصرف در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.