به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، وحید خلوصی معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل گفت: در قالب سامانه اطلاعات خانواده تمام افراد به اطلاعات سببی و نسبی خود دست پیدا کرده و می‌توانند به صورت رایگان از خدمات این سامانه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در کنار راه‌اندازی این سامانه، سامانه «سهیم هویت یکتای ایرانیان» آماده ارائه خدمات یکپارچه به هموطنان در جای جای ایران است که ۱۳ نوع خدمات ثبت احوال در این سامانه ارائه شده است.

معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل به ثبت‌نام و امکان برخورداری بر خط از خدمات این سامانه اشاره کرد و گفت: در قسمت پایگاه اطلاعاتی این سامانه سرپرست خانوار با ورود بر خط می‌تواند اطلاعات و مشخصات دقیق پدر و مادر خود و همسرش را همراه با عکس دریافت کند.

خلوصی به خدمات ۱۰۰ ساله ثبت احوال و تنوع آن اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت احوال در سال‌های اخیر به سمت تحول و الکترونیکی شدن حرکت کرده و در حال حاضر بیش از ۲۵ مورد خدمات را در قالب سامانه‌هایی که راه‌اندازی کرده، به مردم ارائه می‌کند.

وی به فعالیت پایگاه جمعیتی داده اشاره کرد و ادامه داد: در این پایگاه جمعیتی داده استعلام هویتی به شکل بر خط انجام شده و بیش از ۲۰۰ دستگاه دولتی و غیردولتی به صورت آنلاین از خدمات این پایگاه جمعیتی استفاده می‌کنند.

 

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.