به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر؛ آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در جمع فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی اردبیل به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: صنایع‌دستی باید حاوی پیام بوده و در معرفی مناطق مختلف استان اردبیل ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم، بیان داشت: علویان ترکیه با صنایع‌دستی خود پیام فکری صلح را ترویج می‌کنند و ازاین‌گونه ایده‌ها باید بهره بگیریم.

امام‌جمعه اردبیل ادامه داد: استان اردبیل باید استعداد خود را به جهان معرفی کند و در این راستا لازم است علاوه بر تولید باکیفیت به سمت ظرافت‌کاری برویم و همچنین، مسئولان نیز باید به هنرمندان این عرصه کمک کنند و هنرمندی که درآمد کافی ندارد، باید حمایت شود.

وی گفت: انتظار داریم مسئولان به مشکلات هنرمندان رسیدگی کنند و در هدایایی که می‌دهند از محصولات و تولیدات صنایع‌دستی منطقه استفاده کرده تا بازار لازم را برای تولیدات صنایع‌دستی استان اردبیل ایجاد کنند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل: پیگیری ثبت عنبران برای شهر جهانی گلیم در وزارتخانه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل نیز با اشاره به آمار بیش از ۳۰ هزارنفری هنرمندان در حوزه تولیدات دستی در ۶۴ رشته صنایع‌دستی در استان گفت: در این استان هشت هنرمند، نشان بین‌المللی یونسکو و ۷۰ هنرمند دیگر نشان ملی صنایع‌دستی دارند.

وی افزود: پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی بیمه هنرمندان در دولت سیزدهم اجرا شد و از ۱۰ هزار نفر در کشور سهم استان اردبیل ۱۴۰ نفر است که برای پوشش هنرمندان از این فرصت استفاده می‌کنیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: علاوه بر برپایی موزه صنایع‌دستی استان اردبیل، بازارچه صنایع‌دستی سازماندهی شده و ثبت عنبران برای شهر جهانی گلیم در وزارتخانه پیگیری می‌شود؛ همچنین شهر ملی ورنی اصلاندوز نیز برای معرفی هر چه بیشتر در کشور، نشان جغرافیایی گرفته است.

در ادامه این مراسم، کتاب ” بررسی سبک آبی و سفید در هنر سفالگری عصر صفویه” تألیف نوید اچگان با حضور امام جمعه و مسئولان اردبیل رونمایی شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.