به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سیدحامد عاملی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: هزینه آسیبی که اعتیاد به مواد مخدر به خانواده‌ها و جامعه میزند، قابل جبران نیست و هر چه بر میزان اقدامات و کمک‌ها برای مقابله با این آسیب افزوده شود، لازم و دارای اهمیت است.
وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها باید در راستای تجهیز کمپ‌های ترک اعتیاد و تأمین مکان مورد نیاز برای اقدامات درمانی و بهبودی معتادان، مساعدت و همکاری لازم را انجام دهند و روند اقدامات در این زمینه پیگیری میشود.
استاندار اردبیل ادامه داد: تجهیز مراکز درمانی و توانمندسازی معتادان به فعالیت شغلی مهم بوده و لازم است این مراکز با کمک شهرداری‌های دارای درآمد در شهرستان‌ها تجهیز و اقدامات درمانی و توانمندسازی انجام شود.

هفته مبارزه با مواد مخدر فرصتی برای ارائه محتوای آگاهی بخش درباره عواقب اعتیاد
عواقب و آسیب‌های اعتیاد به مواد مخدر اطلاع‌رسانی شودعاملی با تأکید بر انجام برنامه‌های مشارکتی فرهنگی در مدارس با همکاری فرهنگ و ارشاد و آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: در فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌ها در جهت هدایت دانشآموزان به برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی انجام شود تا فرصت‌های تهدیدآمیز کاهش یابد.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، گفت: با توجه به نزدیک شدن به هفته مبارزه با مواد مخدر، این هفته فرصتی برای یادآوری ایثارگری شهدای مبارزه با مواد مخدر است.
استاندار اردبیل بیان کرد: در این هفته دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌های مردم‌نهاد با برپایی نمایشگاه‌هایی با محتوای عواقب اعتیاد به مواد مخدر و پیام‌های آگاهیبخش در نقاط پرتردد شهر‌ها میتوانند در امر پیشگیری اولیه از اعتیاد تأثیرگذار باشند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.