به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل صبح یکشنبه در جلسه «بررسی وضعیت قانون جوانی جمعیت» که با حضور کارشناسان فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: ارائه راهکارها برای ازدواج جوانان، فرزند آوری، جوانی جمعیت و همچنین شناسایی عوامل رغبت جوانان و خانواده ها به فرزند آوری باید در فعالیت فرهنگی و تبلیغی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش نرخ فرزندآوری در حوزه‌های مختلف برای زوج‌های جوان دارد که باید دستگاه‌های اجرایی طبق قوانین و مصوباتی که ارسال شده مطالعه کنند و نسبت به تبیین این برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از متولیان این امر می تواند با اجرای برنامه‌های راهبردی دولت در ارتباط با مشوق‌های حمایتی از زوج‌های جوان در راستای ترویج فرزندآوری از سوی دستگاه‌های اجرایی به معنای واقعی فرهنگ‌سازی‌های لازم را در این حوزه در جامعه انجام دهد.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه با اشاره به ضرورت ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری، این امر را یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های مختلف در حوزه توسعه جمعیتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه میانگین سن جمعیت کشور وارد میانسالی شده و ضرورت دارد تا در حوزه جوانان اقدامات و حمایت لازم برای ترغیب به تشکیل خانواده و فرزندآوری صورت بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه در راستای فرهنگ سازی در بین جامعه گفت: لازم است در جهت جوان سازی جمعیت علاوه بر تبلیغ و فرهنگ سازی از سوی ادارات و نهادهای فرهنگی، برنامه های شاخصی نیز از سوی دولت صورت گیرد که می توان از خانواده های پرجمعیت و زوج های جوان دارای تعداد فرزند بیشتر تجلیل و تسهیلات فرزند آوری، وام ازدواج و ودیعه مسکن نیز از سوی بانک ها در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده در پایان به مناسبات ملی و مذهبی در ایام پیش رو اشاره کرد و گفت: همگان باید تلاش کنیم تا گرامی داشت اعیاد ماه رجب، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر با برنامه ریزی های صورت گرفته، با شکوه و محتوای پربار فرهنگی، دینی در مناطق مختلف استان اجرا شود.

حبرنگار: بهرام محمذرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.