به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام اکبر اکبری رئیس کارگروه روستایی و عشایری در اردبیل اظهار کرد: کارگروه تخصصی روستایی و عشایری ستاد دهه فجر با برجسته کردن دستاوردهای مهم و عملکردهای شاخص اهتمام بیشتری به خرج داده و دین خود را به انقلاب اسلامی و خون شهیدان و در تحقق آمال و آرزوهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب ادا می‌کند.

وی به برنامه‌های کارگروه ستاد روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه فجر در جهاد کشاورزی استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی و مسابقات بومی و محلی توسط اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش روستایی و عشایری، برنامه همگانی ورزش صبحگاهی، پیاده روی، تجهیز سالن‌های ورزشی مناطق محروم روستایی و عشایری و مستندسازی برنامه‌های انجام شده در دستور کار است.

رئیس کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر جهاد کشاورزی استان اردبیل دیدار با خانواده‌های شهدای مناطق روستایی و عشایری استان را در قالب یادواره خانگی شهدا توسط کمیته روستایی و عشایری یادآور شد و بیان کرد: با حضور مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی نمایشگاهی از توانمندی‌ها و دستاوردهای زنان روستایی که در امر کشاورزی پیشرو بوده اند، برپا می‌شود.

اکبری هدف از برپایی این نمایشگاه را انتقال یافته‌های علمی و گردهمایی مددکاران ترویجی اعلام کرد و گفت: در کنار برگزاری این نمایشگاه تهیه فیلم یک یا دو دقیقه‌ای برای انتشار در فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی نواختن زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی و اجرای طرح بهداشت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی و برگزاری نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام دانست و افزود: بازدید مسئولان در مدارس حوزه آموزش و پرورش عشایر استان و شرکت گسترده دانش آموزان با لباس محلی در راهپیمایی از برنامه‌های شاخص برای این ایام است.

رئیس کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر جهاد کشاورزی استان اردبیل از دایر کردن کلینیک مرجع رایگان در استان و ارائه خدمات دامپزشکی از قبیل تزریق واکسن و سمپاشی جایگاه‌های دام به صورت رایگان در ایام دهه فجر در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و تصریح کرد: با همکاری اداره کل دامپزشکی، امور عشایر و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در راستای خدمات رسانی به روستاییان و عشایر در ایام دهه فجر برنامه‌های عملیاتی متنوعی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها زمینه رضایتمندی روستاییان و عشایر فراهم آید.

اکبری برگزاری مسابقات قرآنی ویژه جامعه روستایی و عشایری را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این ایام اعلام و تصریح کرد: با همکاری معاونت بهداشت و درمان استان اکیپ محرومیت زدایی پزشکی در مناطق روستایی و عشایری محروم حضور یافته و با ویزیت و تزریق واکسن و خدمات مشاوره پزشکی رایگان ارائه خواهند داد.

وی اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته اکیپ محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی متشکل از بسیج مهندسین، بسیج سازندگی، بسیج عشایر، بسیج اقشار و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، دامپزشکی، امور عشایر، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و سایر دستگاه‌های ذیربط در مناطق محروم روستایی و عشایری حضور یافته و نسبت به ارائه خدمات رایگان اقدام خواهند کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.