به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر دبیر انجمن طلوع آفتاب دانایی اردبیل در آئین رونمایی از کتاب “من عروس بودم” در سالن پارک بانوان اردبیل گفت: کتاب من عروس بودم حاصل تلاش سه نویسنده به نام‌های توران قربانی صادق، مهین تاج جباری طوی و رویا علیزاده نیاری است.
علی مناف زاده با بیان اینکه حدود ۱۵۰ باور و فرهنگ عامیانه در این کتاب مورد پژوهش و روایت قرار گرفته است، گفت: این اثر یکی از ثمرات جریان آموزشی ادبیات خلاق در اردبیل است که علاقه مندان و فعالان آن، با استقبال از برنامه، جای جای سالن را پر کرده اند.
محمود مهدوی مسئول واحد آفرینش‌های هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز در این برنامه گفت: دوشنبه‌های داستان، هر هفته در حوزه هنری اردبیل دایر است و شمار قابل توجه داستان نویسان و صاحبان قلم، نشان از بالندگی و پویایی داستان نویسی در اردبیل دارد.
وحید ضیایی مبدع ادبیات خلاق در اردبیل نیز در این آئین گفت: اینکه اثری از سه نویسنده زن از استان، در راستای احیای فرهنگ عامه منتشر می‌شود، از جنبه ادبی، روایت گری و افزودن بعد داستانی به پژوهش‌های ادبیات فولکلور و ظرفیت نهفته افکار عالی جهت رشد متون ادبی حائز اهمیت است.
این نویسنده و مجری برنامه‌های ادبی و فرهنگی افزود: نویسندگان این اثر، مهین‌تاج جباری و توران قربانی هر کدام با ۶۷ و ۶۰ سال سن، مادربزرگ‌های فرهیخته ای هستند که علاوه بر مدیریت یک طایفه و خانواده به کار نویسندگی و نشر مبادرت می‌ورزند و این اولویت دادن به فرهنگ نسل‌های حاضر، برنامه تربیتی است.
وی اضافه کرد: دیگر نویسنده این اثر، رویا علیزاده نیز جوانترین این جمع سه نفره با ۴۷ سال است و باید مقایسه کنیم با کسانی که این اعداد را، پا به سن گذاشتگی می پندارند و شاید تمایلی به خلق اثر ادبی و نویسندگی ندارند.
ناشر و مترجم شناخته شده اردبیلی ادامه داد: حضور آثار مربوط به فرهنگ فولکلور استان اردبیل در سال‌های اخیر جهشی عالی در ادبیات استان است به طوری که نیمی از کتاب‌های منتشر شده نویسندگان ادبیات خلاق با محوریت استان و ادبیات و فرهنگ آن منتشر شده است.
وی همچنین از انتشار ۲ مجموعه داستانی با محوریت سایت گردشگری شهریئری مشگین شهر خبر داد و گفت: یکی از وظیفه‌های نویسنده و شاعران، بازتاب زیبایی‌های متعالی زیست بوم خویش است تا همگان از دریچه چشم هنر به مرور زیبایی‌های بی بدیل مشگین شهر و حتی در بعد وسیعتر به استان بپردازند.
استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و انجمن ها و تشکل های ادبی و فرهنگی متعددی در مرکز و شهرستان‌های استان فعال است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.