به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ، خورشید فروزان عالم اسلام و ستاره درخشان عالم عرفان و فقاهت در عصر معاصر، رهبر کبیرانقلاب و بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رحمه الله پس از سال ها مبارزه در راه حق و متجلی ساختن اسلام ناب محمدی و خدمت صادقانه به مردم، در شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست و جهانی را در سوگ خود نشاند.

هرسال برنامه های متعدد و با شکوهی به منظور  تجدید میثاق با این مجاهد فی سبیل الله  و رهبر عالیقدر در سراسر کشور برگزار می شود، امسال نیز علی رغم محدودیت های کرونایی و فاصله گذاری اجتماعی این مراسم با حضور پرشور مردم در مساجد و فضاهای باز برگزار شد تا همچنان مردم انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی به جهان نشان دهند که یاد و نام و خاطره امام راحل در دلهای پیروان و عاشقانش زنده و جاوید است و راهش همچنان ادامه داد.

حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که در مصلی اردبیل برگزار شد به ویژگی‌های این مرد بزرگ و جهادگر اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با اندیشه و تفکر بالای خود همراه با استدلال محکم و مذهبی ولایت فقیه را ایجاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود به سبک های مدیریتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: مدیریت مبارزه، مدیریت بحران و مدیریت راهبردی  سه سبک مدیریتی است که امام خمینی(ره) برای آیندگان انقلاب اسلامی به یادگار گذاشته است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره)در مدیریت مبارزه، نوع مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی را نهادینه کرده است گفت: امام خمینی(ره) با اندیشه دینی خود نوعی از مدیریت ها را برای مسئولین به یادگار گذاشت و تفکر انقلابی را مطرح کرد تا مسئولین در مدیریت های حاکمیتی از آن بهره ببرند و در همه عرصه ها پیروز و موفق شوند.

وی با بیان اینکه تفکر سیاسی امام خمینی(ره) برگرفته از ایمان به خدا است به قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: ۱۵ خرداد تلنگری است برای مسئولین کشور چراکه شهدای ایران اسلامی از ۱۵ خرداد تا مدافعان حرم، همه مظلومانه در راه اعتلای اسلام از نبردهای حضوری گرفته تا نیابتی حماسه آفریدند.

 

حجت‌الاسلام ستوده از مدیریت بحران به عنوان دومین یادگار امام راحل برای آیندگان انقلاب نام برد و گفت: زمانی که کشور در ابتدای انقلاب با تهاجم بی امان دشمنان داخلی و خارجی مواجهه شد و دشمنان قسم خورده انقلاب در راه ایجاد ناامنی، آشوب و تفرقه افکنی از هیچ تلاشی دریغ نکردند امام با مدیریت بالای خود توانست تمام این فتنه‌ها را مدیریت و از بین ببرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تداوم دهنده راه امام خمینی(ره) است،گفت: رهبر معظم انقلاب با بهره گیری از تعالیم امام راحل و تعالی مدیریت بحران، همه فتنه های ایجاد شده بعد امام راحل را با این روش خنثی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از مدیریت راهبردی امام بعنوان مدیریت بی نظیر نام برد و گفت: امام خمینی(ره) با مدیریت راهبردی خود نشان داد که انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست بلکه جهان  هدف است.

وی با بیان اینکه تفکر امام راحل در ایجاد انقلاب اسلامی به مرزهای ایران خلاصه نمی شود ادامه داد: حکومت اسلامی در نگاه امام خمینی(ره) حکومتی جهانی است و همه نهادهای انقلابی باید بکوشند تا این آرمان بزرگ امام راحل محقق شود.

 

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه سپاه یکی از نهاد انقلابی است که وظیفه حراست از انقلاب اسلامی در سراسر جهان را به عهده دارد گفت: این موضوع در قانون اساسی ما نیز وجود دارد.

وی به اهمیت قدرت حضور مردم در صحنه های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) معتقد بود که انقلاب اسلامی بر پایه حرکت‌های مردمی قدرت پیدا کرد.

این مبلغ اسلامی به دوران جنگ تحمیلی یز اشاره کرد و گفت:  زمانی که شش هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران به دست دشمن متجاوز بعثی با پشتیبانی استکبار جهانی اشغال شده بود این مدیریت راهبردی حضرت امام(ره) بود که علاوه بر آزادسازی خاک ایران، هزار و ۴۰۰ کیلومتر نیز پیشروی در خاک دشمن صورت گرفت و اقتدار و استقلال ایران روز افزون شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات از نگاه امام خمینی رحمهالله نیز اشاره کرد و گفت: در نگاه امام خمینی(ره) حضور مردم در انتخابات یک امر واجب است و عدم حضور در انتخابات جزو گناهان محسوب می شود چراکه بعدها اگر مشخص شود که بر اثر عدم حضور و غفلت افرادی که در انتخابات شرکت نکرده اند، کشور و حکومت اسلامی متضرر شده و دچار آسیب شده است، آنهایی که در انتخابات شرکت نکرده اند جوابگو خواهند شد.

 

وی در پایان سخنان خود به وظیفه مردم در مشارکت فعالانه و آگاهانه در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: مردم بعنوان صاحبان اصلی نظامی ایران اسلامی در راستای تداوم راه انقلاب باید در عرصه‌های انقلاب به خصوص انتخابات حضور پرشور داشته باشند و مسئولین با کفایت، مدیر و مدبر انتخاب کنند.

حجت الاسلام ستوده از تعیین رئیس جمهور و وکلای مجلس به عنوان تکلیف مردم عنوان کرد و گفت: طبق فرموده امام راحل مردم باید در ادای تکلیف خود از افراد تحصیلکرده و متعهد مشورت بگیرند، کسانیکه کسانی که در مسیر  وعده و وعید حرکت نکرده و به کشورهای غربی و استعمارگر وابستگی نداشته باشند.

وی به ویژگی های انتخاب اصلح نیز اشاره کرد و گفت: موضوعاتی چون اقتصاد مقاومتی، معیشت مردم، اشتغالزایی، ولایتمداری، پیشرفت‌های علمی، عدالتخواهی، فسادستیزی و جهاد کبیر در کنار سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله ویژگی‌های یک کاندید اصلح است.

توزیع ۱۵ هزار جلد کتاب در بین کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز از توزیع ۱۵ هزار جلد کتاب در بین کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان با هدف تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی خبر داد.

وی افزود: امام (ره) انقلاب اسلامی را با احیای نقش مساجدی به عنوان کانون تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رقم زد و مسیر تحولات جهانی را به سمت غنای فرهنگ معنوی تغییر داد که پایگاه مهمی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

بحرالعلومی با اشاره به لزوم افزایش حضور نوجوانان و جوانان در مساجد به عنوان فرصتی مغتنم برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی همچون کانون‌های فرهنگی و هنری اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در همه سطوح صورت گیرد و عجین شدن این فعالیت فرهنگی با مساجد می‌تواند فرصت تربیت نوجوانان و جوانان با محوریت دین را افزایش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در سال‌های گذشته با اهدای تجهیزات کتابخانه‌ای از کتابخانه مساجد حمایت شد و امسال نیز با اهدای کتاب این مراکز به به‌روزترین کتاب‌های مورد نیاز نسل جوان مجهز می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام تمجید فیاض مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال  نیز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد  گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) یک حقیقت زنده در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: امام خمینی بعنوان احیاء گر اسلام ناب با اتکاء به خدا توانست اسلام را از محجوریت نجات داده و در دنیا نام انقلاب را مطرح کردند  و امروز وظیفه ما رهروان امام است که با برگزاری برنامه های گرامیداشت سالگرد ارتحال زمینه احیای فرهنگ انقلاب اسلامی ایران را برای نسل جوان فراهم کنیم

 

وی افزود: امام خمینی (ره) الگوی مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جهانخوار ،مقابله با ظلم وجور ،مقاومت در برابر زور گویان عالم و نشر دهنده تعالیم ارزشمند اسلام در جهان است و یاد و نامش  همواره در تاریخ جاودانه خواهد ماند .

مردم مشکین شهر نیز با عطر افشانی مزار شهدای گمنام به استقبال برنامه های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد رفتند.

 

برگزاری نشست های روشنگری و بصیرتی در قالب طرح لبیک نیز از جمله برنامه هایی بود که در شهرستان بیله سوار اجرا شد.

 

 

مردم شهر آبی بیگلو شهرستان نمین نیز  با حضور در مسجد جامع این شهر سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد را گرامی داشتند.

 

مراسم بزرگداشت سالگردارتحال حضرت امام ره و یادواره شهدای پانزده خرداد وشهدای مدافع حرم شهرستان نیر 

برگزاری مراسم زیارت عاشورا باسخنرانی حجت الاسلام اصغری امام جمعه شهرستان سرعین در جوار مزار شهدای گمنام  در کنار فضاسازی گستره و نشست های بصیرتی و روشنگری از جمله برنامه هایی بود که در شهرستان سرعین برگزار شد.

در شهرستانهای کوثر، نمین، نیر ،سرعین ،گرمی،مشگین شهر ،پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز،انگوت نیز آیین های گرامیداشت ارتحال امام راحل برگزار شد.

 

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.