به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضا قاسمیان ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان با موضوع پیشگیری از خودکشی اظهار داشت: پیش بینی و پیشگیری از وقوع رفتارهایی که موجب یاس و ناامیدی در اطرافیان ،همکاران، خانواده و مردم می شود ، ضروری است .

وی افزود: سلامت روان و احساس ارزشمندی اجتماعی از جمله مزیت های پیشگیری کننده از آسیب های اجتماعی و به خصوص خودکشی است.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به احکام دینی به عنوان سند زندگی سالم و اجتماعی، رعایت احکام دینی خصوصا احکامی که به صورت جمعی اجرا می شود،  را در جامعه پذیری افراد حائز اهمیت دانست.

وی تصریح کرد:  با اجرای دستورات دینی مبنی بر پرهیز از منکرات و حضور در فرایض دینی جمعی ، احساس ارزشمند بودن در افراد، تقویت و زمینه گرایش به آسیب ها کمتر می شود.

وی در ادامه با تاکید بر انجام پژوهش در زمینه علل بروز آسیب خودکشی مطابق با شرایط جغرافیایی و فرهنگی حاکم بر شهرستان ها ، این پژوهش ها را در شناسایی خلاهایی که منجر به بروز این آسیب می شود، موثر دانست.

معاون استاندار اردبیل اظهار کرد: خودکشی تک عاملی نبوده و تدریجی اتفاق می افتد و لازم است زمینه های بروز این آسیب پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه تدوین و اجرا شود.

قاسمیان با اشاره به اهمیت پردازش به کانون خانواده، بر لزوم توجه دستگاه های حوزه ی تعلیم و تربیت به مقوله ی هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان و تربیت مسجد محور در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.