مریم پور غلامی کارشناس تغذیه در اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در خصوص بدغذایی کودک اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل بد غذایی کودک، الگو گرفتن از پدر و مادر است.

وی گفت: در بعضی از خانواده ها مادر به طور مداوم در رژیم غذایی به سر می برد و همیشه می گوید من رژیم دارم و غذا کم میخورم و یا پدر بیشتر اوقات در منزل حضور ندارد و خانواده ها دور هم غذا میل نمی کنند.
وی افزود: در چنین خانواده هایی اکثر اوقات کودک بد غذا می شود برای اینکه کودک اصلا فنون غذا خوردن و لذت از غذا خوردن را درک نکرده است.

وی به والدین توصیه کرد و گفت: دائم سر سفره، جلوی آئینه در اتاق و… نگویید وای چاق شدم تاثیر چنین حرفها روی کودک اثرات زیادی را خواهد داشت بنابراین کودک با تاسی از حرفهای خانواده به خودش تلقین خواهد کرد که کمتر غذا بخورد وگرنه چاق خواهد شد و خودش را با دیگران مقایسه خواهد کرد.

کارشناس تغذیه یادآور شد: به جای این حرفها به فرزندانمان بیاموزیم که باطن افراد،اخلاق و انسانیت خیلی مهمتر از ظاهر است.

وی بیان کرد: کودک در سن رشد نیازمند استفاده از گروههای مختلف غذایی است ورزش و خوراکی های سالم و مفید و سبزیجات برای سلامتی لازم است.

وی افزود: به کودکانمان یاد بدهیم تا اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و بگوید” من خودم را همانطور که هستم می پذیرم و دوست دارم”.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.