به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سمیه شاهی مسئول نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در اردبیل گفت: انیمیشن بیشترین تاثیر را بر روح و روان کودک می گذارد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها سهم بسیاری در تربیت ما بویژه در دوران کودکی دارند، چرا که انسان در این دوره در حال آموزش اصول و شیوه های زندگی کردن است و قسمت عمده شخصیت او در حال شکل گیری؛ به همین دلیل همانندسازی و الگوبرداری در این سنین باعث می شود که انیمیشن تاثیر بیشتری روی کودکان داشته باشد.

مسئول نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی اردبیل افزود: افزایش مهارت های شناختی در کودکان مانند مهارت دیداری فضایی یکی از ابعاد تاثیرگذار مثبت رسانه انیمیشن است اما تاثیر انیمیشن ها می تواند منفی نیز باشد.

وی اظهار داشت: برای اینکه کودک پس از مشاهده انیمیشن بین دنیای خیالی و واقعیت تفاوت قائل شود و آن دو را از یکدیگر تشخیص دهد ، والدین باید با کمک بند آشنایی زدایی توضیحاتی را در خصوص انیمیشن به فرزندشان بدهند و او را برای درک آنچه که تماشا کرده است کمک کنند

شاهی عنوان کرد: یکی از کارهایی که والدین به عنوان نظارت کننده باید انجام دهند این است که بعد از نمایش انیمیشن در مورد موضوع آن با کودک گفتگو کنند و از او بپرسند چه معنا و مفهومی از تماشای انیمیشن درک کرده است؟

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.