به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سارا حقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در تیرماه سال ۶۰ به دستور امام خمینی (ره) در کشور تشکیل و به تبع آن در استان‌ها نیز این سازمان فعالیت خود را با هدف اشاعه مسائل دینی و تبلیغی و احیای گفتمان‌های مذهبی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی از بدو تأسیس فعالیت‌های دینی، اشاعه و ترویج عفاف و حجاب، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و خودباوری، حفظ باورها و هویت‌های اسلامی به ویژه در بین بانوان را دنبال کرده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به صورت گسترده در جامعه تبیین شده و در حوزه بانوان نیز این سازمان به دستاوردهای ویژه ای رسیده است.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و در تربیت، تعالی و … ۵۰ درصد باقی مانده نیز این قشر نقش اساسی دارند و بر این اساس در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های حوزه بانوان از جایگاه ویژه و منحصربه فردی برخوردار است.

حقی از تشکیل ستاد نهضت تبلیغی زنان در اردبیل خبر داد و بیان کرد: این ستاد در تمامی شهرستان‌های اردبیل با هدف ساماندهی فعالیت‌های دینی و تبلیغی بانوان راه اندازی شده و ارتقای جایگاه زنان و اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی براساس زیست بوم فرهنگی هر منطقه را پیگیری می‌کند.

وی از مردمی سازی تبلیغات در سال‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف مردمی سازی و مردم محور کردن تبلیغات دینی وارد عرصه شده که در این راستا جشنواره حرف آورد را با حضور اقشار مختلف بانوان طراحی و اجرا کرده است.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: جشنواره حرف آورد با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق و محلات مختلف اردبیل برگزار و شاهد موفقیت بانوان اردبیل در این بخش بودیم.

وی هدف از اجرای جشنواره حرف آورد را یادآور شد و بیان کرد: این جشنواره با جمع آوری ۱۵ هزار آثار در قالب‌های متعدد حوزه بانوان و تولید محتوا در یک تا ۳ دقیقه رتبه اول را در کشور به دست آورد.

حقی گفت: شناسایی شبکه‌های فرهنگی بانوان از اقشار مختلف، استعدادیابی بانوان در حوزه‌های دینی و فرهنگی به صورت محله محور و اجرای تریبون آزاد در بیان نظرات و سخنان بانوان در قالب این طرح در اردبیل اجرا شد.

وی همچنین از اجرای طرح رفیقانه با پوشش دختران ۱۲ تا ۱۷ سال در اردبیل خبر داد و افزود: این طرح با ظرفیت سنجی در حوزه‌های مختلف بانوان در اردبیل برگزار و در کنار آن شاهد برگزاری رویداد دختران حاج قاسم با همکاری مدارس علوم و معارف اسلامی اردبیل با هدف توسعه تعالیم دینی و اجتماعی و … بودیم.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود مساله حجاب و عفاف را مساله اصلی جامعه امروز اعلام و اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط جامعه و معیارهای موجود در اجتماع تبلیغ چهره به چهره حجاب و عفاف پاسخگوی نیاز این بخش نبوده و سازمان دیگر از ورود مستقیم به مساله حجاب و عفاف گذر کرده و به صورت غیرمستقیم و با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و دینی درصدد تبلیغ این امر حیاتی جامعه است.

حقی گفت: جامعه امروز پذیرش برخی کارهای دستوری به ویژه در حوزه حجاب و عفاف را ندارد که تبلیغات اسلامی با طراحی برنامه‌های متعدد از جمله حرف آورد، رفیقانه، برنامه‌های تبیینی و ترویجی، تشکیل ستاد نهضت پیشرفت بانوان برنامه‌های ترویج حجاب و عفاف را نیز در متن این برنامه‌ها اجرایی می‌کند.

منبع: مهر اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.