به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس آنچه بیشتر به چشم می آید ایثار، از خود گذشتگی، ولایت پذیری، یکی بودن و وحدت کلمه، دفاع از اسلام حقیقی، دفاع از انقلاب و…می باشد.

دشمنان ملت ایران، بخصوص آمریکا در اوایل حیات انقلاب به طرق مختلف تلاش می‌کردند که از شکل گیری و قدرت یافتن آن جلوگیری کنند. لذا حوادث و کودتاهایی را مثل کودتای طبس، کودتای پادگان شهید نوژه همدان و ترورهای اوایل انقلاب را ترتیب دادند و و وقتی از این توطئه‌ها نتیجه نگرفتند، با صدام هم پیمان شده و او را تجهیز و روانه جنگ با ایران کردند. بطوری که آمریکا همراه همپیمانانشان و کشورهای عربی خلیج فارس و شمال آفریقا حمایتی آشکار از رژیم بعثی عراق داشتند. کشورهای اروپایی ، آمریکا و شوروی سلاح های سبک و سنگین و شیمیایی و عرب ها پول و نیروی نظامی در اختیار عراق گذاشتند و روانه جنگ با ایران کردند.

پیش بینی اتاق فکر صدام بخاطر این همه امکانات و حمایت‌های مادی و سیاسی ، رسیدن در عرض هفت روز به تهران و نابودی انقلاب اسلامی بود. اما آنها یک نکته را فراموش کرده بودند و آن قدرت معنوی و ایمان رزمندگان ما بود و بواسطه این قدرت بود که مقام معظم رهبری جنگ با عراق، جنگ نامتقارن تعریف کردند چرا که آنها با سلاح هایشان و ما با قدرت ایمان‌مان رو در روی هم قرار گرفتیم.

جنگی که قرار بود در عرض هفت روز تمام شود هشت سال طول کشید و طولانی ترین جنگ قرن، در خاورمیانه لقب گرفت. جنگی که بسیاری از کشورها در آن دخیل بودند و هدف هم نابودی انقلاب اسلامی بود. جنگ تحمیلی، تنها جنگی شد که در دویست سال اخیر ایران وارد آن می شد اما ذره‌ای خاک به دشمن نداد.

لذا می بینیم، رزمندگان ما با تمام وجود در صحنه بودند که این حضور با صلابت ، ریشه در مکتب عاشورایی داشت و در مقابل تربیت یافتگان این مکتب عاشورایی، کثرت و قدرت ظاهری دشمن در اراده‌ی پولادین آنها تاثیری نمی گذاشت و با قدرت در مقابل دشمن تا دندان مسلح، ایستادگی کردند. نمونه این پولاد مردان با صلابت شهید سیف الدین برومند بود که درجواب نامه‌ی خانواده اش که به او می نویسند لااقل به مرخصی بیا! می نویسد” شما چشم من هستید و امام و راه امام قلب من هست من بدون چشم می توانم زنده بمانم اما بدون قلب هرگز .”

وقتی نیروهایتان دارای چنین روحیه ای باشند آنها شکست ناپذیر خواهند بود؛ تمام رزمندگان ما دارای چنین روحیه ای بودند و به خاطر این روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خودگذشتگی، ولایت پذیری و عشق به ولی زمان بود که ابهت هر دو ابرقدرت را شکستند و حماسه‌هایی از ایثار و از خودگذشتگی را در سال های دفاع مقدس به ثبت رساندند که در هیج جای دنیا نمونه ندارد.

در این زمان یعنی چله دوم انقلاب هم نیاز به احیای آن فرهنگ دفاع مقدس را داریم تا مسائل و مشکلات را پشت سر بگذاریم احیای روحیه‌ از خودگذشتگی، روحیه ی ایثار، روحیه توسل به ائمه اطهار و امید به نصرت الهی و…

خوشبختانه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و هدایت داهیانه مقام معظم رهبری و رشادت های سربازانش در اوج قدرت و عزت در دنیا قرار دارد؛ امروز آمریکا از آن قدرت گذشته برخوردار نیست و دوران افول خود را می گذراند، اما انقلاب در پیشانی تاریخ می درخشد و راه خود را با قدرت طی می کند و به الگویی عملی از مبارزه با زیاده خواهی‌های قدرت طلبان و استکبار در بین مردم منطقه و مظلومان دنیا تبدیل شده و انشاالله با همت دلسوزانش با رسیدن به تمدن نوین اسلامی به هدف نهایی خودش یعنی؛ رساندن پرچم این انقلاب با دستان مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی انقلاب یعنی حضرت ولی عصر (عج) نائل می آید.

نویسنده: الله بخش نجفی

منبع: سبلان ما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.