به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمدرضا خلفی زاده رئیس بهداشت شهرستان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران به لزوم خود قرنطینگی زائرین اربعین اشاره کرد و گفت:تیم بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان اردبیل همزمان با بازگشت زائرین از کشور عراق و مراسم اربعین حسینی در فرودگاه اردبیل استقرار یافته و تمامی مسافرین این پرواز در گیت‌های مشخص و جداگانه‌ای توسط تیم‌های پزشکی و درمانی استان تب سنجی و غربالگری، شده و مسافرین مشکوک به کرونا به قرنطینه منتقل می‌شوند.

وی تعداد زائرین بازگشته از سفر اربعین را ۱۵۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۷ نفر از مسافرین مشکوک به کرونا اعلام شده و پس از انجام آزمایش کرونا جواب تست ۲ نفر از مسافرین مثبت اعلام شد.

رئیس بهداشت شهرستان اردبیل از اعزام افراد مبتلا به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت خبر داد و گفت: این افراد برای انجام تست‌های کامل پی. سی. آر و مشخص شدن نوع کرونا و میزان درگیری با ویروس باید در مراکز درمانی باشند.

خلفی زاده با اشاره به اینکه زائرین اربعین اعزام شده از اردبیل به دو صورت زمینی و هوایی وارد این استان خواهند شد گفت: تست کرونا و معاینات اولیه در تمامی فرودگاه‌ها و ترمینال‌های کشور انجام می‌گیرد، اما احتمال تست مجدد افراد در اردبیل نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: هرگونه تست کرونا منفی زائرین اربعین به معنای عدم ابتلاء به کرونا نیست چرا که مبتلایان به کرونا شاید بی علامت باشند لذا از دیدار و برگزاری تجمعات خانوادگی با این افراد خودداری نمائید.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.