به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این نشست که روز یکشنبه در جریان مجموعه برنامه‌های دهه تولید و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان این‌که قدرت و توانمندی کار به‌صورت متوازن (اجتماع و خانه) از ظرفیت‌های منحصر به فرد بانوان است، گفت: کارهای دقیق و حساس را خانم‌ها به‌خوبی انجام می‌دهند که از این مزیت برای رونق تولید و اشتغال در رشته‌های خاص می‌توان استفاده کرد.

در این نشست تخصصی بانوان صنعتگر موفق مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مهمترین ظرفیت‌های قانونی و موانع و مشکلات پیرامون رشد و توسعه فعالیت‌های بانوان در حوزه کارآفرینی، صنعت و اشتغالزایی مورد بررسی قرار گرفت.

انسیه خزعلی، صداقت را عامل بسیار مهم و از ویژگی‌های شخصیتی بارز بانوان دانست و افزود: مادرانگی، دلسوزی و آینده نگری، از مزیت‌های بی بدیل شخصیتی بانوان است.

وی همچنین قوانین کشور در راستای حمایت از فعالیت‌های بانوان را خوب دانست و اضافه کرد: مواردی هم که نیاز به اصلاح دارد، در جهت حمایت از بانوان به معاونت امور زنان و خانواده برای پیگیری‌های بیشتر ارائه شود.

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از مرخصی‌های بارداری و زایمان که در خیلی از کشورها به این مقدار رایج نیست، به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های قانونی کشورمان در راستای حمایت از بانوان یاد و اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه زنان، رویه‌های حمایتی لازم دیده می‌شود تا زنان بتوانند به نقش‌های دیگر خود در خانواده برسند.

 

خزعلی از زنان تولید کننده خواست که روی موضوع دیپلماسی اقتصادی با محوریت صادرات و اولویت به کشورهای همسایه تمرکز کنند.

 

وی اظهار امیدواری کرد این ارتباطات و زنجیره گسترده بانوان در نوآوری، کارآفرینی، تولید و اشتغال، توسعه و تداوم یابد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.