به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با اشاره به به ابعاد شخصیتی و علم و دانش و سجایای اخلاقی آن حضرت اظهار کرد: امام باقر (ع) شکافنده علم بود و در نشر معارف اسلامی و تربیت شاگردان برجسته همت تلاش و کوشش فراوانی کرد.

وی گفت: آن حضرت با تکیه بر علم و دانش و قله رفیع دانایی بود که با مبارزه بنیادین با حاکمیت نامشروع اموی به مبارزه با آنان پرداخت و ضربات مهلکی بر پیکره حکومت امویان وارد ساخت که سرانجام به دست هشام ابن عبدالملک در مدینه به شهادت رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: امام محمد باقر (ع) شکافنده علم بود بطوری که اگر در جایی سخنرانی می‌کرد بیانش همچون موجی مجلس را در بر می‌گرفت و آن حضرت از همان دوران کودکی و جوانی به دانش، فضیلت و تقوی معروف بود و پیوسته مرجع حل مشکلات علمی مسلمانان به شمار می‌رفت.

احیای مکتب شیعه خدمت ارزنده امام باقر (ع) به دین اسلام است

حجت الاسلام جعفرزاده به ابعاد شخصیتی و علم و دانش و سجایای اخلاقی آن امام اشاره کرد و گفت: حضرت امام محمد باقر (ع) از دریای علم و دانش برخوردار و از نظر اخلاقی و اجتماعی یگانه عصر خود بود و در معرفی مذهب شیعه به‌عنوان مذهب حقّ، نقش اساسی ایفا کرد.

وی افزود: امام باقر (ع) در جایگاه بهترین مفسر قرآن با بازگو کردن تفسیر درست آیات، بسیاری از ابهام‌ها را زدوده و همواره برای به اثبات رسانیدن مدّعاهای خود با بهره‌گیری از آیات قرآن، کلام خدا را گواه بر سخن خویش می‌گرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل بر ضرورت الگوگیری از سیره ائمه معصومین (ع) در زندگی تاکید کرد و گفت: همگان باید در خصوص رفتارهای فردی و اجتماعی ائمه اطهار، بیش از پیش بصیرت و شناخت پیدا کرده و در زندگی شخصی و اجتماعی خود نیز آن را الگوی خود قرار داده و در اصلاح خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

منبع: مهر اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.