به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، نرگس اسکندری کارشناس تغذیه با اشاره به خواص “سیر سیاه” اظهار کرد: سیر سیاه آنتی اکسیدان و قدرت هضم قوی دارد، سیر سیاه حاوی سولفور لینولئیک اسید پلی فنال است و ۱۸ از۲۰ امینو آسید موردنیاز بدن را تامین میکند .خواص آن ۱۰برابر بیشتراز سیر تازه است چون از بروز بیماری های قلبی جلوگیری و فشارخون را کاهش می دهد و خون را رقیق می کند همچنین حملات قلبی و لخته های خونی و تراکم پلاکت های خونی را کاهش میدهد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: خواص سیر سیاه برای بیماران کلیوی، ادرار آور بسیار خوبی است ، این نوع سیر چون حاوی پتاسیم است برای افرادی که از بیماری های کلیوی و ورم و حفظ آب دربدن رنج میبرند توصیه میشود.

اسکندری با اشاره به خاصیت کلاژن سازی “سیر سیاه” افزود:کلاژن سازی پوست دیگر خواص سیر سیاه است کلاژن پوست را بالا می برد افرادی که مشکلات پوستی دارند از قرمزی و خشکی پوست گرفته تا اکنه و پوریازیس مشکلات مفاصلی بایدسیر خام بخورند.

وی گفت: سولفور موجود در سیر برای ورم مفاصلی و دردهای ماهیچه ای مفید است. سیستم دفاعی را بهبود می بخشد اگر خیلی زود بیمار می شوید به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بدن است اما با خوردن سیر سیاه مقابل ویروسها و باکتریها بیاستید.

وی افزود: با خستگی مبارزه می کند سیر سیاه برای ورزشکاران و آنهایی که می خواهندمقاومت بدنشان رابالا ببرند توصیه می شود و همچنین با خستگی های مزمن ناشی از کار زیاد یا کمبود خواب مبارزه میکند

کارشناس تغذیه بیان کرد: بهترین آنتی اکسیدان است بدون شک سیر سیاه از پیری زودرس جلوگیری می کند و به زودودن رادیکال های آزادکه موجب بیماری های زیادی می شود کمک می کند.

وی عنوان کرد: سیر سیاه بیماری های تنفسی و آسم را درمان میکند و همچنین التهاب گلو حنجره سرماخوردگی و آلرژی را کاهش می دهد .خوردن سیر سیاه مثل نسخه طبیعی درکاهش استرس موثراست اعصاب راآرام و بابی خوابی و بدخلقی مبارزه میکند از خواص دیگر سیر سیاه می توان به کاهش کلسترول ضد سرطان و مبارزه با یبوست نام برد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.