به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ، سردار غلام عسگر کریمیان  مسئول ستاد برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل شامگاه امروز در یادواره شهید سید جعفر خراسانی، شهید شاخص استان اردبیل که همزمان با سالروز شهادت این شهید در گلزار بهشت فاطمه(س) اردبیل برگزار شد به تبیین شاخصه ها و ویژگی های شهدا پرداخت و گفت: با اینکه خانواده شهید سید جعفر خراسانی از تمکن مالی برخوردار بودند و وی می توانست زندگی آرام و کم دغدغه ای داشته باشد اما با بصیرت عاشورایی که داشت لباس فاخر دنیوی را از تن بیرون و لباس ساده رزم و جهاد را بر تن کرد و راهی میادین مبارزه با دشمنان اسلام شد.

وی به سربازان گمنام امام خمینی(ره ) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) از همان ابتدای قیام خود ،جوانان را که قشر تاثیرگذار جامعه هستند دعوت به انقلابی گری و جهاد در راه خدا کرد.

سردار کریمیان با بیان اینکه امام راحل به عنوان معمار انقلاب فرمودند؛ وطن ما اسلام است، گفت: در سطح جهان هرگاه مظلوم و مستضعفی دست بالا کند و ندای هل من ناصر بگوید و ما به سمت وی نرویم و نجات بخش نباشیم، باید به مسلمانی خود شک کنیم.

وی از شهدا به عنوان پیشگامان مبارزه با استکبار نام برد و گفت: شهدا تا ابد تاریخ به جوانان ما درس فتوت و آزادی دادند، چراکه شهدای ما با فرهنگ برگرفته از فرهنگ و مکتب عاشورا پا به میدان گذاشتند و شجاعانه در برابر دشمن، پای آرمان های خود ایستادند.

فرمانده سابق سپاه عاشورا با بیان اینکه اصلی ترین الگوی دفاع مقدس، فرهنگ عاشورایی است، گفت: در این فرهنگ، جهاد در راه دین به برگزیدن رفاه دنیوی ترجیح دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ایثار و فداکاری سید جعفر خراسانی پرداخت و گفت: شهید خراسانی مقدم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در لبیک به فرمان امام خمینی(ره) در آبان ۵۸ به جنوب لبنان اعزام شد تا ضمن گذراندن  دوره های نظامی و چریکی، دوره های متعدد عقیدتی و معرفتی را زیر نظر برجسته ترین و وارسته ترین استاد فنون نظامی و معرفتی یعنی  شهید دکتر مصطفی چمران بیاموزد.

سردار کریمیان گفت:  شهید سید جعفر خراسانی مقدم در واقع تربیت یافته وارسته ترین مجاهد نبرد در صحنه های متعدد بود،  بطوریکه وی بعد از آغاز جنگ تحمیلی به همراه دکتر چمران به خوزستان آمد و طی چند ماه حضور  مثمر ثمر در جبهه های ایران، نهایتا در ۲۵ اردیبهشت سال ۶۰ در منطقه عملیاتی سوسنگرد به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه اگر انسان از عقبه محکم، ایمان قوی و یقین به آخرت  و در نهایت از تربیت اسلامی، انقلابی و عاشورایی برخوردار نباشد در صحنه های نبرد دوام نخواهد آورد، گفت: شهید سید جعفر خراسانی با تعالیم برگرفته از مکتب عاشورا بود که که تا آخرین لحظات مقاومت کرد و رستگار شد.

مسئول ستاد برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های دکتر چمران پرداخت و گفت: دکتر چمران الگوی آزادی خواهان جهان است چراکه علی رغم داشتن بالاترین مدارج علمی، دکترای فیزیک هسته ای از بهترین دانشگاه جهان، تمام امکانات موجود در آمریکا را رها کرد و به یاری مظلوم شتافت چراکه وی برای همین منظور برگزیده شده بود و تا آخرین لحظات عمر نیز بر عقیده خود محکم و استوار ماند.

وی با بیان اینکه دکتر چمران در لبنان رو در روی رژیم صهیونیستی بود، گفت: نیروهای زبده ای چون سید جعفر خراسانی پرورش یافته همین تفکر ناب بودند که توانستند حماسه های عظیمی خلق کنند.

سردار کریمیان در ادامه سخنان خود به ابراز علاقه شهید دکتر چمران به سید جعفر خراسانی نیز اشاره کرد و گفت: شهید چمران در یک جا در جمع نیروهای خود از سید جعفر به نیکی یاد کرده و اعلام داشتند؛ تا زمانیکه این سید اردبیلی را دارند، غم ندارند و در یک جای دیگر نیز از سید جعفر خراسانی به عنوان لشگر نام برده است و این سخنان مایه افتخار نسل های اردبیل است که چنین همشهری دارند.

وی با بیان اینکه ما امروز وظیفه داریم تا به هر نحو ممکن ذخایر و گنجینه های خود را به نسل های پیش رو شناسانده و انتقال دهیم گفت: جوانان آینده سازان کشور هستند بنابراین باید با افتخار آفرینان خود آشنا شده و پا در رکاب آنها، راه آنها را ادامه دهند.

این فرمانده اردبیلی به بازخوانی وصیت نامه شهید سید جعفر خراسانی پرداخت و گفت: شهید خراسانی می‌گفت: ما جنگ نمی‌کنیم که پیروز شویم یا شکست بخوریم، ما به تکلیف خود ادعا می‌کنیم حتی اگر شکست بخوریم و منجر به مرگ شود، آن مرگ نیست؛ بلکه شهادت است و شهادت بالاترین پیروزی برای یک انسان است.

وی با بیان اینکه تفکر سید جعفر در مقابله با دشمنان تفکر برد برد بود، گفت: عمل به تکلیف در هرصورت برد دوطرفه است و خسرانی در آن نیست.

سردار کریمیان از فرهنگ دفاع مقدس به عنوان گنجینه عظیم نام برد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، همه باید تلاش کنند تا با استخراج این گنجینه ها ضمن برخورداری از اثار معنوی آن،  نقش خود را در تعالی کشور ایفا کنیم.

وی از نوآوری، خلاقیت، شجاعت، جهاد، عمل انقلابی، غیرت دینی،، پیشرفت، تعصب، دفاع مشروع از کیان و ناموس به عنوان گوشه ای از برکات گنجینه عظیم دفاع مقدس نام برد و گفت: همه این صفات فضیله در فرهنگ ایثار و شهادت نهفته است.

مسئول ستاد برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل با بیان اینکه مرام و یاد شهدا هرگز فراموش نخواهد شد، گفت: فرهنگ و حرکت شهدا از جنس عاشورا است بنابراین با گذر زمان نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه روز به روز بر درخشندگی آن افزوده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.