به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در همایش ارتقای آگاهی زنان به خشونت خانگی، از اجرای برنامه های مختلف آشنایی با مهارت زندگی، تربیت فرزند و دوره های تاب آوری در دستگاه های اجرایی با محوریت کنترل خشونت خانگی خبر داد.

وی بیان کرد: خشونت یکی از رفتارهای ناشی از عدم کنترل خشم بوده و لازم است مهارت های رفتاری در مواجهه با این احساس آموزش داده شود.

فریبا محمدلو توانایی ایجاد گفتگو در خانواده و مقابله با غلبه فضای مجازی بر ارتباط اعضای خانواده ، این علت ها را از دیگر عوامل بروز خشونت خانگی دانست.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این همایش با اشاره به وجود خشم به عنوان یکی از احساسات معقول انسان، کنترل آن و جلوگیری از بروز رفتارهای ناهنجار و خشونت بار را نیازمند آموزش مهارت های رفتاری و همچنین ایجاد زمینه پذیرش این مهارت ها در بین خانواده ها دانست.

سبحانعلی فروزنده تصریح کرد: خشم جزو احساسات طبیعی در انسان بوده ،ولی عدم کنترل آن ممکن است به بروز خشونت و رفتارهای خشونت بار منجر شود.

وی با بیان اینکه کنترل خشم برای جلوگیری از بروز رفتار خشونت بار باید آموزش داده شود، از وجود خشونت علیه زنان، مردان و سالمندان در جامعه خبر داد وگفت: ولی خشونت علیه زنان از خشونت بر سایر گروه ها بیشتر است.
منبع: روابط عمومی استانداری اردبیل
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.