به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ، رامین صادقی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت ۵۵ هزار بافنده در استان اردبیل خبرداد و گفت: از این تعداد هفت هزار و ۲۴۳ بافنده بیمه شده تامین اجتماعی و بیش از ۳۷ هزار نفر نیز براساس تفاهمنامه به بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه اردبیل در تولید مواد اولیه، استفاده از ماشین‌آلات و بافت فرش جزو استان‌های برتر کشور است، اظهار کرد: اتحادیه صنفی متقاضیان بیمه تکمیلی را بدون محدویت به بیمه ایران معرفی می کند.

صادقی با اشاره به اینکه هر سال بیش از ۸۰ هزار مترمربع فرش دست‌باف در استان اردبیل تولید می شود، بیان کرد: حمایت از بافندگان از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

وی با بیان اینکه پارسال در راستای حمایت از تولید کنندگان فرش دستباف در استان ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به ۴۰۰ نفر پرداخت شد، اضافه کرد: همچنین علاوه بر این ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به بافندگان فرش دست باف در استان اختصاص یافت.

صادقی به اقدامات سازمان صمت استان در حمایت از تولید کنندگان فرش دست باف ادامه داد: ایجاد فروشگاه تامین تمامی مواد مورد نیاز بافندگان فرش استان برای اولین بار در کشور، ایجاد پنج کارگاه در شهرستان‌های خلخال ، نیر و نمین با اشتغال بیش از ۳۵۰ نفر، برگزاری نمایشگاه فصلی فرش در شهرستانهای استان، انجام طرح تحقیقاتی خوشه فرش استان، ثبت تعاونی های فرش دستباف بلاتکلیف استان و تلاش برای صادرات فرش تولید کنندگان به بازارهای اروپایی را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.