به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضا قهرمانی کارشناس طب اسلامی در اردبیل گفت: چندین فایده باور نکردنی نوشیدن آب داغ برای سلامتی بدن وجود دارد که نمی دانیم. از جمله فواید مهم و تاثیر گذار برای بدن :

🔹️کاهش استرس
🔹️بهبود سوخت و ساز بدن
🔹️تسکین گلودرد
🔹️آبرسانی به پوست
🔹️تسکین یبوست
🔹️تسکین احتقان بینی
🔹️کمک به کاهش وزن
🔹️کمک به تسکین درد
🔹️تسکین علائم آشالازی
🔹️بهبود گردش خون
🔹️کمک به گوارش
🔹️کمک به سمزدایی بدن

کارشناس طب اسلامی یادآور شد : به آب نوشیدنی گلاب اضافه کنید گلاب غنی از آنتی اکسیدان و دارای خاصیت ضدالتهابی است، و کاهش دهنده لکه ها و بهبود دهنده رنگ پوست بوده و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی است.

وی افزود: بهترین نوشیدنی های شبانه برای داشتن خوابی راحت:،چای بابونه ،شـیر وانیلی ، دمنوش نعنا فلفلی و اسموتی گیلاس (حدود ۲۰عدد گیلاس بدون هسته و ۲قاشق ماست را در مخلوط کن بریزید) و بنوشید.

قهرمانی گفت: با نوشیدن آب عفونت کلیه رو از بین ببرید افرادی که روزانه ۸الی۱۳ لیوان آب مینوشند از ابتلا به عفونت کلیوی در امان هستند  و همچنین باعث بهبودی عفونت میشود قهوه و الکل دشمنان کلیه هستند.

وی گفت:  اگر پوستتان خشک باشد، نشان دهنده کمبود آب است، که باید هرچه سریع‌تر آن را جبران کنید.

وی بیان کرد: شیر دارای خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده است که تا حدود زیادی به رفع مشکل خشکی پوست کمک می‌کند. اسیدلاکتیک موجود در شیر، سلول‌های مرده بر روی پوست را از بین می‌برد و باعث افزایش توانایی پوست در حفظ رطوبت می‌شود. علاوه بر این شیر به طور طبیعی باعث می‌شود که پوستی روشن‌تر داشته باشید.

وی به خاصیت گلاب اشاره کرد و گفت: چند قطره گلاب را به چهار قاشق شیر اضافه کنید.
این ترکیب را روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب شست‌وشو دهید.

انتهای پیام/م

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.