مریم محبی کارشناس تغذیه در اردبیل در گفتگو با بانوی کوثر گفت: ویتامین ها و مواد معدنی اهمیت بسیار زیادی در سلامتی بشر و تنظیم اعمال حیاتی بدن دارند. بر این اساس صحت و تندرستی انسان بستگی به وجود آنها دارد که هیچ چیز نمی تواند جانشین آنان شود.

وی افزود: انواع میوه و سبزی ها از نظر مواد مغذی متفاوت بوده برخی از میوه و سبزی ها منابع عالی کاروتنوئید( منابع ویتامین A) برخی منابع غنی ویتامین C ، فولات یا پتاسیم می باشد.

محبی بیان کرد: اغلب میوه ها و سبزی ها به طور طبیعی چربی ندارند دارای کالری کمی بوده بیشتر آنها فیبر بالایی دارند.

کارشناس تغذیه گفت: بهتر است به جای مصرف آب میوه خود میوه را مصرف نمائید. چون میوه و سبزی ها کلید سلامت رژیم شما هستند. به خصوص در این ایام کرونایی می تواند شما را علیه بسیاری از بیماریهای مزمن محافظت نماید در عملکرد دستگاه گوارش نیز مفید می باشد.

وی در ادامه افزود: برای بهبود سلامت از میوه و سبزی متنوع، حداقل ۲ و ۳ سهم از هر گروه مصرف کنید.  به خصوص کودکان گاهی اوقات میوه و سبزی کمی مصرف می کنند. توصیه می شود روزانه ۲۵تا ۳۰گرم فیبر به بدنتان برسانید.

وی در خصوص مزایای مصرف سیزیها و میوه ها گفت: مصرف میوه ها احساس خوبی را در انسان به وجود می آورد و افسردگی را از بین می برد، البته باید صبور باشید چرا که تقریبا ۲۰ روز وقت لازم است تا متوجه تاثیر آن شوید.

وی در پایان افزود: این دو میوه ها و سبزیها بسیار بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی به مدیر مسئولی فاطمه عباسی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.