به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این نشست با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی‌داشت شهدای قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری گفت: علیرغم تبلیغاتی سویی که مخالفان این نظام علیه انتخابات داشتند مردم به جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب اعتماد دارند.

درویشیان در ادامه با اشاره به موضوع حادثه تصادف اتوبوس خبرنگاران بیان کرد: حوادثی در این چند روز همه را غمگین کرد که یکی از این حوادث فوت دو خبرنگار در حادثه تصادف در مسیر ارومیه بود که این حادثه را خدمت اصحاب رسانه تسلیت عرض میکنم.
وی افزود: به همکارانمان گفته‌ایم که این موضوع را پیگیری کنند چراکه بعد از آن حادثه، حادثه تلخ تصادف سربازان وطن نیز رخ داد و پنج نفر از سربازان در آن فوت کردند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: بررسی ایمنی این اتوبوس‌ها و اینکه از ایمنی لازم برخوردار بوده اند یا نه در دستور کار ماست، البته پرونده‌هایی در مراجع قضایی استان‌های محل حادثه برای رسیدگی به این حوادث نیز تشکیل شده است.
وی با اشاره به آمار بازرسی‌ها و گزارشات سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال گفت: ۴۵۷۶ بازرسی در سال ۹۹ انجام داده‌ایم و در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۷۰۱ بازرسی انجام شده است. به علاوه مجموع گزارش‌هایی که تهیه شده است ۷۵۷۳ گزارش مربوط ۹۹، ۱۲۹۹ مربوط به سه ماهه امسال بوده که به دستگاه های ذی ربط ارسال شده است.
درویشیان افزود: در خصوص تعقیب اداری و انتظامی کارکنان و مدیران ۲۷۲۱ گزارش به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است و ۱۰۴۳ گزارش درخصوص تعقیب کیفری مسئولان به قوه قضاییه ارسال شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی درباره ورود سازمان بازرسی به موضوع قطعی های اخیر برق اظهار کرد: درباره این موضوع با وزیر و معاونان ایشان جلسات متعددی گذاشته شد و بازرسی فوق العاده‌ای نیز با سازمان بازرسی کل کشور انجام دادیم و در حال حاضر نیز همکاران ما در وزارت نیرو در حال حاضر مستقر هستند.
وی افزود: یکی از مسائلی که باعث قطعی‌های اخیر شد این است که حسب برنامه ششم توسعه باید سالانه ۵ هزار مگاوات تولید برق اضافه شود که این موضوع کمتر از ۵۰ درصد انجام شده است که وزیر علت آن را فقدان اعتبارات دانستند. به علاوه ۴ هزار مگاوات باید انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شده که به علت عدم جذاب بودن این حوزه برای سرمایه‌گذاری محقق نشده است.
درویشیان کاهش بارندگی و گرمی هوا را از عوامل دیگر قطعی‌های اخیر دانست و گفت: تولید رمزارزها یکی دیگر از عوامل است که حدود ۲ هزار مگاوات برق برای تولید رمزارزها استفاده می شود که رئیس جمهور فعلا دستور توقف تولید را داده‌اند اما تنها حدود ۳۰۰ مگاوات از این ماینرها مجوز دارند اما ما همچنان پیگیر هستیم و اگر به کوتاهی‌ها و قصور و تقصیراتی برسیم نتیجه را به مردم اعلام می کنیم.
رئیس سازمان بازرسی افزود: پیشنهاد راهبردی ما این است که برای حل مشکلات این حوزه وزارت انرژی تاسیس شود؛ چراکه تا زمانی که موضوعات حوزه انرژی در یک وزارتخانه تجمیع نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت.
درویشیان در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان بازرسی درباره وضعیت بورس گفت: ما گزارش‌های مفصلی در این رابطه به مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری و وزارت اقتصاد دادیم. علل وضع بورس را تشریح کردیم و پیشنهادهایی هم ارائه دادیم که امیداوریم در دولت مردمی این پیشنهادات مورد توجه قرار گیرد.
وی  گفت: حسب وظیفه قانونی که داشتیم هشدارهای لازم را به مسئولان ذی ربط و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس دادیم و گفتیم دولتی‌ها نباید مردم را برای حضور در بورس ترغیب می‌کردند، زیرا مردم اعتماد کردند.
از ابتدا تذکر دادیم که شتاب بورس منطقی نیست و در هشت ماه ۴۷۸ درصد رشد داشت.
درویشیان اظهارداشت: طرحی را مشخص کردیم و امیدواریم این طرح در دولت مردمی مورد توجه قرار گیرد و در سال‌های گذشته تسهیلاتی به کارگزاری‌های بورسی دادند، اما این موضوع خلاف قانون بوده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی درباره اموال نامشروع مسئولان گفت: طبق قانون موظف هستیم اگر به مواردی برخورد کردیم که اموال نامشروعی وجود دارد به آن رسیدگی کنیم و انجام این کار نیازمند بررسی دقیق است.
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.