به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، علی مرادی کارشناس ارشد مشاوره خانواده به علل بروز تنش و اختلافات در خانواده اشاره کرد و گفت: پرخاشگری ،‌ توهین ،‌ تحقیر و سرزنش کار ساده‌ای است.

وی بیان کرد: هر وقت در زندگی زناشویی خود با مشکل روبرو شدید به جای این که پایتان را روی پدال گاز فشار دهید و بی مهابا تا آخرش بتازید، چند لحظه صبر کنید و به عواقب انتخابتان فکر کنید دست خودم نبود و اعصابم به هم ریخته بود و نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم.

 

وی افزود: مثل فشار دادن پدال گاز در رانندگی هر کس می‌تواند این کارها را انجام دهد اما درست مانند رانندگی با دقت و ظرافت، عکس العمل به موقع و مناسب در مواقع بحرانی و انتخاب بهترین راه برای حل تعارض توانمندی می‌خواهد و مهارت.

 

وی تصریح کرد: همگی بهانه‌هایی برای توجیه انتخاب‌های اشتباه هستند در مواجهه با تعارضات، واکنشی را انتخاب کنید که یک ساعت بعد هم بتوانید از آن دفاع کنید!

 

مرادی افزود: اسم همسرتان را نیکو و به بهترین حالت صدا بزنید. به خاطر داشته باشید که اسم یک شخص برای او، شیرین‌ترین و مهمترین کلمات در تمام زبانهاست.

این روانشناس بیان کرد: اشخاص به قدری به اسم خود علاقه دارند که می‌کوشند به هر قیمت که شده در خاطرها بماند. یکی از موجبات جلب محبت، نام بردن اشخاص با عناوین احترام آمیز و اسمهایی است که طرف مقابل آنها را دوست دارد.

 

وی اضافه کرد: بعضی همسران به اشتباه فکر می‌کنند از آن جا که با همسر خود صمیمی هستند، لازم نیست اسم او را به احترام صدا بزنند؛ در حالی که باید به خصوص در بین افراد دیگر، اسم همسرتان را به نیکی ببرید. این کار، یکی از راههای جلب محبت همسران می‌باشد.

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.