به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مریم کوثری کارشناس طب سنتی در اردبیل گفت: مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی از ممنوعات طب سنتی به حساب می آید و عوارض جبران ناپذیری در پی دارد.

وی افزود: مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه براینکه تولید بلغم می کند، موجب فساد گوشت در معده، لک و پیسی می شود سردی معده و ناراحتی های عصبی را در فرد تشدید می کند.

کوثری بیان کرد: افراد می توانند ۲ ساعت بعد از صرف وعده های غذایی که هضم شده و از معده خارج شده اند می توانند لبنیات مصرف نمایند . پس از آن نیز تا زمان استراحت ۱ ساعت فاصله داشته باشند تا عوارض احتمالی جلوگیری شود.

او تاکید کرد: مصرف برخی مواد غذایی از جمله گوشت با گروه لبنیات به شدت مضر و خطرناک می باشد یکی از معروفترین مداخلات مضر خوراکی مصرف گوشت ماهی با ماست و دوغ است.

این کارشناس طب سنتی در پایان گفت: افراد قبل از خوردن لبنیات از مصرف ترشیجات و موادغذایی شور پرهیز کنند. تنها خوراکی که مصرف آن باشیر مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند خرماست.

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.