به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، ظهر امروز آئین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های، اصحاب رسانه در اردبیل برگزار شد.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در این مراسم با تاکید بر ساماندهی آگهی‌ها در استان، اظهار کرد: صرف هزینه نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان از بابت درج آگهی‌ها در روزنامه‌ها و خروج ۸۰ درصد از این مبلغ قابل قبول نبوده و خیانت در حق استان است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر توسعه و پیشرفت نقش رسانه و مطبوعات غیرقابل انکار است، افزود: مسئله اصلی حال حاضر استان، تمرکز بر روی توسعه و پیشرفت استان است و برای تحقق این موضوع، مشارکت فکری و عملی مردم تاثیر بسزایی دارند.

 استاندار اردبیل بیان کرد: در این میان، رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم با مسؤولان هستند و دستگاه‌های اجرایی، استفاده از این ظرفیت‌ها را باید مورد توجه قرار دهند.

وی تشریح کرد: در زمینه تامین مسکن خبرنگاران، زمینه‌هایی فراهم شده تا در قالب جهش تولید مسکن، مشکلات مربوط به مسکن خبرنگاران با اعطای زمین رایگان و تسهیلات ساخت‌وساز مرتفع شود.

ضرورت اخلاق مداری در مطالبه‌گری

عاملی تاکید کرد: مطالبه‌گری در جامعه، با ایجاد انگیزه، مسیر پیشرفت جامعه را هموار می‌کند و اخلاق مداری، همدلی و یکپارچگی در مطالبه‌گری در رشد شاخص‌های استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای توسعه استان نیازمند نگرشی جامع و موثر بر شاخص‌های مختلف اساسی از جمله اقتصاد هستیم و در این راستا دو گام اساسی پیش رو داریم، گام اول در حوزه زیرساخت‌ها و گام دوم در حوزه اقتصاد و فرهنگ که برنامه‌ریزی‌هایی انجام و در هفته دولت نیز این برنامه‌‌ها تبیین خواهد شد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه هر یک از ما متعهد به این ملت و خون شهدا هستیم، خروج از این تعهد را ابتلای به خسران عنوان کرد و از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست با یک‌دلی و یکپارچگی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب حرکت کنند.

در بخش دیگری از این مراسم، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی تصادفی نبود؛ حضرت زینب(س) را خبرنگار واقعه عاشورا اعلام کرد.

وی افزود: توجه به تلفیق علم با هنر به شکل مطلوب در حرفه خبرنگاری و در میان تنوع اخبار بر مخاطب اثرگذارتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر شرایط جنگ نرم در کشور حاکم است؛ جنگی به مراتب مخاطره‌آمیز‌تر از جنگ سخت که خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان رزمندگان خط مقدم این جنگ هستند.

وی گفت: خبرنگاران در این شرایط موظفند با همدلی و همراهی و با تحلیل مسائل و حساسیت روی اخباری که در جهان مخابره می‌شود، واقعیت‌ مسائل را تحلیل و به مردم اطلاع‌رسانی کنند و با دقت و توجه بیشتر بر روی اخبار و محتواهای تولیدی خود، اجازه سوء استفاده رسانه‌ها بیگانه را ندهند.

خیرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.