به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حاتم رسولی فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل در ییادداشتی نوشت: مقاومت مثال زدنی، آزادگان سرافراز میهن‌مان در دوران اسارت، صحنه جنگ را از میادین نبرد به داخل اردوگا‌ه‌های اسرا کشانده بود به نحوی که دژخیمان بعثی بارها خطاب به اسرای ایرانی گفته بودند که شما با این روحیه مقاوم و ایستادگی‌تان ما را به اسارت خویش کشیده‌اید.

زندگی در شرایطی که سربازان رژیم بعثی برای اسرای ایرانی فراهم کرده بودند و شکنجه‌های متعدد جسمی و روحی آنها، قطعا هر فردی را از پای درمی‌آورد، لیکن، همبستگی، مقاومت، ایمان به خدا و مشیت او، امید به پیروزی رزمندگان اسلام، تعالیم روح بخش اسلام و معنویت حاکم در بین اسرا، چون سدی محکم توانست خدعه و نیرنگ رنگ به رنگ دژخیمان بعثی را نقش برآب کند و با وجود سختی‌های طاقت فرسا، رزمندگان در بند صدامیان توانستند همه آن مصائب را تحمل کرده و با آزادگی و حرّیت به آغوش خانواده بازگردند.

شنیدن و خواندن خاطرات آزادگان غیور و آشنا شدن با رویدادهای تلخ و شیرینی که این عزیزان با آن مواجه شده بودند، هم اشک از چشمان انسان سرازیر می‌کند و هم موجب ایجاد حس غرور و افتخار در آدمی را سبب می‌شود.

لحظه‌های سخت شکنجه‌های جسمی بسیار سختی که گاها در فضای مجازی گوشه‌هایی از آن پخش می‌شود، چنان دردناک است که شخصا تاب تحمل دیدن آن را ندارم در کنار آن، وقتی انسان می‌بیند این جوانان و نوجوانان در بند توانسته‌اند با وجود آن همه سختی با همبستگی و وحدت از امور فرهنگی، آموزشی، هنری و اجتماعی غافل نشوند و با ایجاد فضای برادری دینی، تلاش کنند تا شرایط دشوار زندگی خود را مدیریت کرده و اوقات خویش را صرف کارهای مفید کنند و فضای تلخ و سنگین اسارت را به محلی برای رشد و تعالی خویش بدل کنند، احساس غرور می‌کند.

آزادگان دلیر دفاع مقدس، حقا الگوهای ایثار و مقاومت و نماد حرّیت و آزادمردی هستند. آنهایی که به ما آموختند می‌شود در بند دشمن بود، اما اسیر خواسته‌های دشمن نشد. می‌شود تحت شکنجه روحی و جسمی صدایمان بود، لیکن لحظه‌ای پشیمان از دفاع از میهن، اعتقاد و انقلاب اسلامی نشد. می‌شود در اسارت بود، گرسنگی و تشنگی، آزار و اذیت و توهین و تحقیر را دید، اما در راهی که آغاز کرده‌ای پرصلابت و استوار، باقی ماند و تا پیروزی نهایی، جنگید و مبارزه کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.