به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها «قصه‌های ملسو» روی آنتن شبکه دو سیما خوش می‌درخشد. برنامه‌ای با محتوایی نو و متفاوت که مخاطب آن خردسالان هستند. ملسو که یک عروسک بانمک است از سیاره دیگری وارد زمین شده و داستان حول محور قضایای ملسو و خانواده‌ای که با آنان زندگی می‌کند می‌چرخد. «قصه‌های ملسو» با محتوای آموزش‌های پزشکی و بهداشتی برای بچه‌ها، ایده نو و بکری را برای کودکان به ارمغان آورده است. این برنامه آموزش‌هایی مانند مواجه با سرماخوردگی، اسهال، شب ادراری و … که بسیاری از خردسالان مبتلا به این موارد هستند و نیاز به آشنایی با این بیماری‌ها دارند را به مخاطب ارائه می‌کند.

منصوره خراسانی نویسنده این برنامه درخصوص موضوع و محوریت این برنامه به خبرنگار دانا می‌گوید: مضمون و محتوای این سریال مربوط به سبک زندگی است که ما بیشتر در حوزه بهداشت و سلامت کار کردیم. در هر قسمت از برنامه به صورت تخصصی به یک موضوع بهداشتی پرداخته شده است. مثلا یک قسمت در مورد پرخوری بوده یا خواب به موقع و مسواک زدن و … .

خراسانی ادامه می دهد: هدف نهایی اصلی این برنامه ترویج سبک زندگی در حوزه بهداشت و سلامت به کودکان است. امید دارم کودکان با دیدن این سریال نکات بهداشتی را آموزش ببینند و رعایت کنند تا از زندگی سالم‌تری برخوردار باشند.

خراسانی با اشاره به چگونگی خلق کاراکتر عروسک ملسو گفت: ایده این عروسک برای من نبود. ما یک شورای ایده‌پردازی داشتیم که دو سه ماه در آن شورای ایده‌پردازی همفکری کردیم. خانم عرفانی، خانم هاشم‌پور و آقای همازاده از اعضای این شورا بودند. در این شورا کاراکتر عروسک ملسو مطرح شد، در مورد رنگ عروسک، لباس‌های آن، ویژگی‌ها و … صحبت کردیم تا ملسو به این شکلی که می‌بینید ساخته شد.

نویسنده برنامه «قصه‌های ملسو» افزود: این برنامه بیشتر مربوط به کودکان و خردسالان است. گروه سنی زیر ۹ سال بیشتر از آن استقبال می‌کنند و خیلی برای نوجوانان جذابیت ندارد. فکر می‌کنم با توجه به اینکه موضوع برنامه پزشکی و سبک زندگی است، کودکان ارتباط خوبی با آن برقرار کنند.

وی افزود: طنز سریال، ریتم و ترانه‌های آن، بازیگران و کارگردانی خوب سریال همه از عواملی هستند که می‌تواند این کار را ماندگار کند. امیدوارم کودکان بتوانند با کاراکتر ملسو روزهای خوبی داشته باشند و خاطرات قشنگ آن برای کودکان مانا باشد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.