به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

 

جشنواره ابوذر باعث افزایش بصیرت و آگاهی مردم می‌شود

سردارغلامحسین محمدی‌اصل، شامگاه امروز در اختتامیه هفتمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اردبیل که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ابوذر از جهت کنترل نفوذ دشمن به کشور بسیار حائز اهمیت بوده و با هدف افزایش بصیرت و آگاهی در کشور، به عنوان ابزاری قدرتمند شناخته می‌شود.

وی افزود: اهالی رسانه نقش بسیار مهمی در افزایش بصیرت و آگاهی مردم داشته و از همین رو با انتشار واقعیت‌ها می‌توانند با ابزار قدرتمند بصیرت، نفوذ دشمن به کشور را محدود کنند.

وی با توجه به تداخل ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی، شهدا را نماد مقاومت در برابر نفوذ دشمن دانسته و گفت: میزان ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن را می‌توان از تعداد شهدایی که طی سالیان جنگ تقدیم انقلاب کردیم شناخت. عملیات کربلای ۵ نمونه‌ای از این مقاومت‌ها است، عملیاتی که ۲۶۷ شهید فقط از اردبیل تقدیم کشور شد.

محمدی اصل ادامه داد: کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و انگلیس همواره در صدد آسیب رساندن به ملت ایران بوده‌اند اما همه ملت در کنار هم، برابر دشمنان ایستاده و با ادامه دادن راه شهدا، اجازه نفوذ دشمن را به هر نحوی به کشور نمی‌دهند.

رسانه‌های دشمنان با تبلیغات خود سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها دارند

سرهنگ علی لطفی عصر امروز در جشنواره رسانه‌ای ابوذر اردبیل اظهار داشت: برای جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۱۵۷۰ اثر در استان اردبیل ارسال شده است که به صورت عکس، گزارش مکتوب، اینفوگرافی، گزارش مکتوب، خبر و گزارش ویدئویی ارسال شده که کمیت و کیفیت نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشت.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه از مردادماه آغاز شد و داوری‌ها را برای انتخاب آثار منتخب در دستور کار قرار دادیم که از اصحاب رسانه استان خبرگزاری بین‌المللی تسنیم جزو خبرگزاری‌هایی بود که بیشترین آثار را ارائه کرد.

رئیس بسیج رسانه سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد:‌رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و با توجه به این که نخستین بار جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان اردبیل استارت خورده است، خوشبختانه در سراسر کشور با استقبال خوبی با آن روبه‌رو هستیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

لطفی تصریح کرد: آنچه لازم و ضروری می‌دانیم ایجاد تلویزیون فضای مجازی و کمیته فضای مجازی برای برگزاری مناسبت‌ها و همایش‌های مختلف برای فعالان عرضه خبر و رسانه‌ است تا بتوانیم حضور فعالی در مباحث مورد نیاز برای مقابله با شایعات معاندان داشته باشیم که انتظار داریم مطالبه‌گری اصحاب رسانه همچون تامین  امنیت شغلی خبرنگاران مورد توجه واقع شود.

منتخبین هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر

گفتگوی تفصیلی:«مهران عقلمند» ،«مریم رضایی» از خبرگزاری فارس به رتبه های اول و دوم و «مریم محرمی» از خبرگزاری فارس وزهرا رضازاده از خبرگزاری ایکنا  مشترکا سوم شدند.

 «حامد قادری» از خبرگزاری فارس اردبیل نیز در بخش خبر موفق به کسب مقام اول شد و  «کبری عزیزی» دبیر سرویس فارس من نیز مقام سومبخش گزارش و مقام برتر بخش گزارش تصویری خبری را از آن خود کرد.

مریم صبوری از باشگاه خبرنگاران جوان رتبه برتر بخش مستند تلویزیونی، آذین مجیدزاده رتبه برتر مستند خبری تصویری صداوسیما و فرشاد جلوه‌ده از خبرگزاری بسیج رتبه برتر را با تهیه کلیپ سرداریمیز کسب کردند.

میلادمحمدی از باشگاه خبرنگاران جوان رتبه برتر بخش انیمیشن، علی اصغر سرباز از صدا و سیما رتبه برتر موشن گرافیک، احمدزعفری از خبرگزاری تسنیم رتبه اول بخش عکس و محمددشتی از خبرگزاری مهر و مهدی همتی از پایگاه خبری سبلان ما رتبه سوم بخش عکس را کسب کردند.

در بخش کاریکاتور نیز به ترتیب رسول حاجی زاده از صدا و سیما رتبه اول، یلدا هاشمی نژاد رتبه دوم و لیلی سلیمی رتبه سوم را کسب کردند و شیدا مظفری نیز موفق به کسب رتبه برتر اینفوگرافیک شد.

در بخش یادداشت نیز رقیه فرج پور از نشریه شیوا بیان رتبه اول، کبری سعادتی از نشریه آزنا رتبه دوم و محمدزینالی رتبه سوم این بخش یادداشت را کسب کردند و فرهاد یوسفی از نشریه پیام اردبیل مقام تقدیری در این بخش را به دست آورد.

نعمت محسن زاده از خبرگزاری ایرنا رتبه دوم بخش خبر و سمیه دادرس از خبرگزاری تسنیم رتبه سوم این بخش را کسب کردند و در بخش گزارش نیز یعقوب شاددل از خبرگزاری ایرنا رتبه اول و توحید مهدوی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم را کسب کردند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.