به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فصل دوم سریال «زیرخاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا پس از وقفه ای که در پخش قسمت آخر آن اتفاق افتاد، سرانجام دیشب به ایستگاه پایانی خود رسید.

فریبرز باغبیشه پس از همه ماجراهایی که در این فصل برایش اتفاق افتاد، در قسمت آخر این فصل مجددا پایش به جبهه های جنگ باز می شود و سکانس آخر این سریال درحالی با اسیر شدن پژمان جمشیدی و هومن برق نورد به پایان می رسد که گویا خبر از ادامه ماجرای «زیر خاکی» در فصلی جدید می دهد و احتمالا داستان های فریبرز در زمان اسارت و اردوگاه های عراقی و به احتمال زیاد، چون فریبرز با لباس درجه داری ارتش اسیر شده، یکی از سوژه های فصل آینده زیرخاکی از الان بازجویی های عراقی ها از فریبرز به عنوان یکی از افسران ارتش باشد.

وقتی در رسانه ها خبر ساخته شدن سریال زیرخاکی با بازی پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گوهر خیراندیش و قصه طنز آن رسانه ای شد، نام جلیل سامان به عنوان کارگردن این سریال تعجب همگان را برانگیخت. سامانی که پیش از این در سه گانه ای با موضوع گروهک منافقین سریال های ارمغان تاریکی، پروانه و نفس را جلوی دوربین برده بود، به یکباره این تغییر لحن در فرم، برای مخاطب حرفه ای تلویزیون علامت سوال بزرگی بود.

اما با پخش فصل اول این سریال در ماه رمضان سال گذشته، بار دیگر آقای کارگردان مهارت خود را در ساخت سریال به رخ بیننده کشید و بازی های طنازانه پژمان جمشیدی و ژاله صامتی که به گواه بسیاری از منتقدان، یکی از زوج های بازیگری درجه یک این چند سال اخیر سیما بوده اند، به همراه فیلمنامه خوب و موقعیت های طنزی که به دل مخاطب نشست، همه دست به دست هم داد تا زیر خاکی در فصل اول، پربیننده ترین سریال ماه رمضان آن سال شود.

تجربه سریال سازی در ایران نشان داده که کمتر سریالی در فصل های بعدی می توند موفقیت نخست خود را تکرار کند و معمولا تجربه شیرین و دوست داشتنی مخاطب از فصل نخست سریال، با تلخی فصل های بعدی همراه می شود؛ اما «زیرخاکی» نشان داد که در فصل دوم نیز همان یکپارچگی در فیلمنامه و خوب بودن بازی ها را توانسته حفظ کند تا مخاطب همچنان علاقمند به ماجراجویی های فریبرز باشد و از موقعیت های طنز سریال لذت ببرد.

با اینکه فصل دوم سریال زیرخاکی در زمان تبلیغات و مناظره های سیاسی انتخابات به روی آنتن رفت، اما به گواه بسیاری از کاربران فضای مجازی و نقدهای مثبتی که در رسانه ها از فصل دوم این سریال نوشته شد، زیرخاکی در این فصل نیز توانسته موفقیت قبلی خود را تکرار کند و تماشاگر خود را برای فصل آینده این مجموعه چشم انتظار باقی بگذارد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.