به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،حجت الاسلام حسین نوری عصر چهارشنبه در مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در اردبیل اظهار کرد: امام هشتم در مقابله با اندیشه‌های انحرافی و تلاش برای به انحراف کشیدن اساس و پایه مکتب تشیع سعی کرد تا معاندان و مخالفان را به پای مناظره کشیده و زمینه نمایش عقلانی و زیبایی‌های مکتب اسلام را به خوبی فراهم کند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ ائمه هدی و پیامبران سعی کردند تا مخالفان خود را با زبان منطقی به سمت هدایتگری سوق دهند که در این باب امام هشتم نیز سعی کرد تا در جذب بیشترین شیعیان و محبان اهل بیت با اصل مناظره حرکتی مؤثر و مفید انجام دهد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل با برشمردن ویژگی‌های زندگی و سلوک امام رضا (ع) در دوره سخت معاندان و مخالفان مکتب اسلام و تشیع گفت: آن امام همام و یاران صدیق خود همواره سعی کردند تا زمینه جلوه گری شایسته مبانی معرفتی دین اسلام را به اخلاق و سلوکی مناسب به نمایش بگذارند و امروز نیز بر پیروان و محبان امام رضا (ع) واجب است تا چنین سیر و سلوک و روشی را در پیش بگیرند.

حجت الاسلام نوری وجود امام رضا (ع) را در کشور ما زمینه ساز برکت، خیر، صلاح و رستگاری توصیف کرد و افزود: ما باید قدر این نعمت عظیم را بدانیم و در بهره گیری از اندیشه، آرمان و بلندی تبع نظر از برجستگی‌های اخلاقی و رفتاری امام رضا (ع) بهره کامل ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مؤمنان و شیفتگان آن حضرت با حضور در مکتب امام هشتم سعی می‌کنند تا برتر از عنصر احساس، از عنصر تفکر و اندیشه سالم انسانی استفاده کرده و حرکت مؤثری را در جامعه و مسیر تربیت معنوی نسل آینده فراهم کنیم.

در جشن میلاد امام رضا (ع) که در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد، محبان آن حضرت با پخش شیرینی، نقل و همچنین شعرخوانی و مولودی خوانی میلاد امام رئوف را گرامی داشتند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.