به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سرهنگ بهروز زارعی در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، ضمن تبریک دهه ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: رویداد تاریخی غدیر که بعنوان حساس ترین مقطع تاریخ اسلام قلمداد می‌شود، و این رویداد تاریخی دین اسلام را خطر حتمی دشمنن داخلی و خارجی هم در بعد فکری و معنوی نجات داد.

وی افزود: ولایت تضمین کننده دنیا و آخریت مردم است و واقعه غدیر حلقه اتصال بین نبوت و امامت بود که ضامن تداوم حکومت اسلامی شد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بازسازی واقعه غدیرخم با هدف ترویج فرهنگ علوی از سال ۸۹ در سطح کشور شروع شد و در تمامی سالها در ۱۱۲ نقطه از کشور اجرا می شود که اثرات و نتایج قابل توجهی در اقصی نقاط کشور گذاشته است.

وی با بیان اینکه امسال نیز به منظور گرامیداشت عید الله اکبر برنامه های متنوعی در سطح استان با هماهنگی ستاد کرونا استان و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، ابراز داشت: به لحاظ قرار گرفتن در وضعیت قرمز و جهت حفظ سلامت جان مردم و پرهیز از تجمع، به صورت میدانی نتوانستیم برنامه ها را در شهرستان ها پیش ببریم و تنها در روز عید غدیر ساعت ۱۸ عصر در شهرستان بیله سوار که در وضعیت زرد است، واقعه غدیر بازسازی شده و در اکثر شهرستان ها خطبه خوانی غدیرخم بصورت مجازی برگزار می شود.

سرهنگ زارعی تاکید کرد: راه اندازی کارناوال خودرویی، پخش مستند این واقعه بزرگ در شبکه‌ استانی سبلان، تبیین و انتقال پیام این روز توسط کارشناسان و مسئولان فرهنگی و مذهبی در شبکه سبلان، ایجاد صفحات مجازی و بهره گیری از این فضا برای انتقال و گرامیداشت این رویداد تاریخی، برپایی ایستگاه صلواتی و دیدار با خانواد‌های شهدا، برگزاری رزمایش احسان و اکرام، توزیع بسته های غذایی، جشن غدیر با سخنرانی مسئولان و بازپخش در فضای مجازی، راه اندازی گروه‌های سرود و مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه این روز بزرگ در سطح استان خواهد بود.

منبع : سبلان ما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.