به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مریم حامدی مسئول بسیج جامعه زنان استان اردبیل حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) را از نمونه ها و اسوه های بی نظیر برای زنان در جامعه اسلامی دانست و گفت: این بانوان گرانقدر در حمایت از ارزش های اسلامی و حریم ولایت تا پای جان ایستادگی کردند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) از نمونه ها و اسوه های بی نظیر برای زنان در جامعه اسلامی به شمار می روند که در حمایت از ارزش های اسلامی و حریم ولایت تا پای جان ایستادگی کردند.

وی خاطر نشان کرد: امروز اگر عاشورای حسینی را زنده، پویا و اثرگذار می بینیم، مرهون فداکاری ها و نقش موثر حضرت زینب (س) است.

وی بیان کرد: همایش رهروان زینبی با سه هدف تبیین و نقش‌آفرینی‌های حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و پس از آن، دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی پیام‌های عاشورایی و همچنین تبیین اهداف مختلف الگوی سوم زن و نقش زنان در جهاد کبیر برگزار می شود.

وی ادامه داد: قرائت میثاق‌نامه خواهران و بانوان بسیجی برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی یکی از برنامه‌های مهم این همایش است.

وی تصریح کرد: باید پیام مهم امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را که در عاشورا جلوه می‌کند، بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

مسئول جامعه زنان استان با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) اُسوه صبر و مقاومت هستند، اظهار کرد: کسانی که در همایش رهروان زینبی شرکت می‌کنند تیری بر قلب دشمنان می‌زند، چراکه امروز دشمن می‌خواهد بانوان ما را از فضای فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت جدا کند.

بانوان صبر و حیای حضرت زینب (س) را بیاموزند

حامدی بیان کرد: امروز بانوان و دختران باید سیره زندگی، صبر و حیای حضرت زینب (س) را پیاده کنند و راه ایشان را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه حرکت حضرت زینب (س) هدفمند بود، خاطرنشان کرد: گریه برای اهل بیت (ع) در سیره این بانوی مکرمه هدفمند است، چراکه حرکت هدفمند، ولایت‌پذیری و ولایت مداری ایشان را نشان می‌دهد و امروز ما از کربلا درس ولایت‌پذیری را باید بیاموزیم.

حامدی متذکر شد: تقویت ایمان، باور و اعتقاد بانوان و دختران و عفاف، حیا و استقامت در مقابل مشکلات جزئی از درس‌هایی است که ایشان به بانوان مسلمان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.