به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال «برف بی صدا می‌بارد» که از آن به عنوان طولانی ترین سریال تلویزیون نام می برند، این شب ها از شبکه سوم سیما در حال پخش است.

این سریال ۲۵۰ قسمتی ( و به گفته برخی ۲۰۰ قسمتی) که محصول فیلم و سریال شبکه سه سیماست، در زمانی حدود ۱۰ هزار دقیقه تولید شده و فصل اول و دوم آن در دهه ۶۰ و ۷۰ سپری و در ۱۰۰قسمت تولید و فصل سوم این سریال که دهه ۹۰ را روایت می‌کند، باعث شده تا این سریال لقب طولانی ترین سریال تلویزیون را به خود اختصاص دهد.

مجموعه سریال «برف بی صدا می‌بارد» به نویسندگی مسعود بهبهانی نیا، زهرا پارسافر و طیبه شجری، به کارگردانی پوریا آذربایجانی و به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده است.

پوریا آذربایجانی کارگردان این اثر، پیش از این کارگردانی «نوار زرد» که اثری متفاوت و جنایی است را به عهده داشته و این دومین همکاری او با موسسه فرهنگی هنری وصف صبا است.

 مسعود بهبهانی نیا نویسنده این سریال تلویزیونی که پیش از این نویسندگی سریال «کیمیا» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی با ۱۱۰ قسمت را بر عهده داشت، تحقیق و نگارش «برف بی‌صدا می‌بارد» را از سال ۹۴ آغاز کرده بود و قرار بود پس از «کیمیا» رکورد جدیدی را به عنوان طولانی ترین سریالی تلویزیونی در پرونده کاری اش ثبت کند. اما در حالی که هنوز پخش «برف بی‌صدا می‌بارد» آغاز نشده بود، در شامگاه پنجشنبه ـ ۱۳ خرداد ماه  امسال ـ خیلی ناگهانی و به علت سکته قلبی در سن ۶۵ سالگی از عالم هنر پر کشید، تا دوستانش را در این پروژه تنها بگذارد.

در همان زمان شبکه سه سیما با انتشار پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت مسعود بهبهانی‌نیا، توضیحاتی را درباره روند ساخت سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» به قلم این نویسنده فقید، ارائه داد.

«درگذشت نویسنده با اخلاق تلویزیون و صاحب طولانی‌ترین سریال‌های صدا و سیما، بار دیگر جامعه هنری کشور را عزادار کرد. مسعود بهبهانی‌نیا، خالق «نرگس»، «خاک سرخ»، «کیمیا»، «ترانه مادری» و «فاصله‌ها»، در سال‌های اخیر، مشغول نوشتن فیلمنامه سریال ۲۰۰ قسمتی «برف بی‌صدا می‌بارد» به عنوان طولانی‌ترین سریال تاریخ تلویزیون برای شبکه سه سیما بود؛ تا جایی که در چندین سال تلاش ایشان، نگارش بیش از ۱۵۰ قسمت از این فیلمنامه به پایان رسیده و مابقی آن در حال نگارش بود و به موازات، فاز نخست آن برای ۷۰ قسمت به کارگردانی  پوریا آذربایجانی در حال تصویربرداری بود که تقدیر مهلتش نداد تا محصول آخرین دست نوشته‌های ارزشمندش را امسال روی آنتن شبکه سه ببیند.»

فرهاد آییش، مائده طهماسبی، پوریا پورسرخ، الیکا عبدالرزاقی، پوریا شکیبایی، پاشا رستمی، امید روحانی، فریبا متخصص، مینا وحید، مهسا طهماسبی، پانته آ سیروس، مریم شیرازی، هاله گرجی، امیر جنانی، سینا کرمی از بازیگران این سریال هستند.

«برف بی صدا می بارد» در فصل اول خود در دهه ۶۰ روایت می شود و قصه تاجری متمول، پولدار و مذهبی به نام حاج عطا با بازی فرهاد آییش را روایت می کند که متوجه می شود بیمار است و به زودی قرار است از دنیا برود و به همین خاطر اداره شرکت خود را به خواهر زاده خود که قرار است داماد او شود (پاشا رستمی در نقش احمد) می سپارد. اما مرگ او بر اثر یک حادثه تصادف و نه بر اثر بیماری اتفاق می افتد و مسیر داستان به سمت و سوی دیگری پیش می رود…

پوریا شکیبایی (فرزند مرحوم خسرو شکیبایی) در این سریال نقش «حبیب» را بازی می کند؛ فردی که به دلیل گرفتن حق خانواده خود از حاج عطا، به او و شرکت و خانواده اش نزدیک شده و قصد دارد تلافی سال ها فقر، نداری و حق خوری را از حاج عطا بگیرد.

شکیبایی که پیش از این فقط در چند تئاتر و فیلم کوتاه بازی کرده بود، در «برف بی صدا می بارد» بازی روان و قابل قبولی از خود ارائه داده و توانسته در کنار بازیگران کهنه کار و کاربلدی همچون فرهاد آییش و آتیلا پسیانی، گلیم خود را از آب بیرون بکشد و در یک نقش کاملا خاکستری متمایل به سیاه خودنمایی کند.

در دهه شصتی که معمولا دختران نهایتا در سن ۱۸-۱۷ سالگی ازدواج می کردند، دلیل کارگردان به بازی پوریا پورسرخ ۴۴ ساله در نقش نامزد الیکا عبدالرزاقی ۴۲ ساله را به سختی می شود درک کرد. همان قدر جوان نشان دادن این دو بازیگر در ذوق مخاطب می زند که رفتار غیر منطقی و غیر عاقلانه «سیمین» دختر بزرگ خانواده و لج بازی های او با «احمد» برای اداره شرکت و قرارهای هر روزه او با «کیانی» برای پیگیری کارهای شرکت که برای نوشتن یک سریال ۲۵۰ قسمتی قطعا به داستان پرجذبه و داستانک های قوی تری نیاز است که امید می رود در ادامه این سریال، مخاطب کمتر رنج بکشد و شاهد یک سریال قوی تری باشد.

انتهای پیام/

  • ق
  • ق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.