به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مریم کوثری کارشناس طب سنتی در اردبیل با توجه به خواص آب زرشک و خاصیت مفید آن گفت: مصرف آب زرشک طبیعی فواید و خواص بی شماری دارد که برای سلامت بدن مفید بوده  و خواص دارویی زیادی دارد.

وی گفت: زرشک به علت داشتن ویتامین ها اثرات آنتی بیوتیکی برای باکتریهای موجود در بدن دارد. آب زرشک به کنترل قند خون کمک می کند  و باعث تنظیم فشار خون می شود.

کوثری گفت: شستشو دهنده و نابود کننده سنگ مثانه و کلیه  و کبد بوده و  همچنین به خاطر خواص ضدچربی بودن شکم را کوچک می کند.

کوثری بیان کرد: این ماده باعث تقویت قلب شده و رگ های خونی را باز میکند.

کارشناس طب سنتی بیان کرد: مهمترین خواص آب زرشک تسکین دهنده روح و روان و اعصاب بوده و باعث آرامش در انسان می شود.

وی برای داشتن پوستی صاف و شفاف به ماسک زرشک برای صورت اشاره کرد و گفت: از  زرشک میتوانید برای صورت خود ماسک تهیه نموده به صورتی که یک قاشق زرشک را داخل یک فنجان آب بریزید و ۹ ساعت اجازه دهید خیس بخورد سپس زرشک ها را داخل همان فنجان با پشت قاشق له کرده آب آن را بخورید و زرشک ها به صورت خود بمالید و بعد از جذب در پوست با آب ولرم بشویید این روش را میتوانید یک روز در میان انجام دهید تا دوماه باید ادامه دهید.

انتهای پیام/

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.