به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری (ره) و روز معلم در سخنانی اظهار کرد: در راستای تربیت نیروهای متعهد و کارآمد در مدارس بایستی در تربیت دینی و ارزش‌های اخلاقی در دو بخش معلم و دانش‌آموز تلاش کرد.

وی دانش‌آموز را امانت در دست معلمان دانست و افزود: نوع برخورد و طرز تفکر معلم مستقیماً در تربیت دانش‌آموز تأثیر گذار بوده و باید در رسیدن به غایت نهایی که تعلیم و تربیت همراه با آموزه‌های دینی است تلاش مضاعف صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: هدف از آموزش دینی تنها افزایش معلومات دینی دانش آموزان نیست، بلکه هدف اصلی، پرورش ایمان و نیل به تربیت دینی و الهی است. به عبارت دیگر، هدف اصلی ” دین آموزی” نیست بلکه ” تدین ” است.

تربیت دانش‌آموز متعهد و انقلابی رسالت اصلی معلم است

ضرورت تلاش برای نخبه پروری و تربیت نیروهای انقلابی

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر نخبه پروری در مدارس تاکید و خاطر نشان کرد: طرح فرهنگی و تربیتی «دختران حاج قاسم» از مهم‌ترین مسائل مربوط به پرورش افکار و اندیشه انقلابی و دینی نسل جوان است که در مدارس دخترانه صدرا با استقبال شایسته دانش آموزان مواجه شده که در مدارس پسرانه نیز برای غنی سازی محتوا و گستردگی بیش از پیش فعالیت‌ها باید معلمان پرورشی و مربیان طرح امین در دوره‌های توانمندسازی و کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده تا بتوانند نیروی انسانی متعهد و انقلابی تربیت کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

وی با تقدیر از زحمات معلمان، کادر اجرایی و آموزشی مدرسه دخترانه صدرای اردبیل، خواستار توجه به ارتقای سطح دانش روز و علوم ارتباطات در حوزه فضای مجازی شد و گفت: روانشناسی و نوع ارتباط با نوجوانان و جوانان باید به طرز صحیح در مدارس رعایت شود تا شاهد ارتباط گیری قوی دانش آموزان با معلمان بود و اثرگذاری تربیت دینی ارتقا یابد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.