به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نشست با مرضیه افخم، مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه با اشاره به سابقه فعالیت کمیته حقوق بشر مجلس بر‌ ضرورت گسترش تعاملات میان مجلس شورای اسلامی و وزارت امورخارجه تاکید کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در کنار توجه به دیپلماسی پارلمانی از دیپلماسی عمومی و اقتصادی نیز حمایت می کند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز قدردانی از فعالیت های اداره کل زنان و حقوق بشر وزارت‌امورخارجه، خاطرنشان کرد: بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های موجود در مجلس و وزارت امورخارجه موجب هم‌افزایی این دو نهاد در زمینه های مختلف از جمله در موضوع زنان و حقوق بشر خواهد شد.

الهیان، رویکرد انقلابی مسئولان را در کنار رویکرد دیپلماتیک امری مهم خواند و افزود: اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از حقوق زنان با تصویب قوانینی همچون تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی، منع خشونت علیه زنان، حضور و فعالیت زنان در مناصب مختلف سیاسی، اجتماعی و … از جمله مصادیق توجه به جایگان زنان است.

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت استفاده ظرفیت سمن‌ها در عرصه بین‌الملل تأکید کرد.

مرضیه افخم، مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه در ادامه این دیدار اظهار داشت: گام دوم انقلاب فرصتی برای مرور و آسیب شناسی آنچه گذشت، می‌باشد.

وی ضمن تشریح اقدامات اداره کل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه، بر ضرورت افزایش همکاری ها میان این وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.