به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مسعود پایدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۰ هزار غربالگری انجام شده که از ۷۰۰ مورد معلولیت مهم و جزئی از جمله بینایی، شنوایی و ژنتیک پیشگیری شده که غربالگری شنوایی در بدو تولد و غربالگری بینایی بین کودکان سه تا ۶ سال انجام می‌شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی تنها نهادی بوده که به صورت ویژه سلامت روان افراد را بررسی می‌کند که در همین راستا ۱۰۰ مرکز مشاوره داشته و ۵۵ مرکز خانواده تخصصی در زمینه ازدواج و طلاق فعالیت می‌کنند و افرادی که برای مشاوره ازدواج به دفتر سلامت روان مراجعه می‌کنند دوره‌های ۶ ساعته‌ی ازدواج را می‌گذرانند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات بهزیستی و معاونت پیشگیری در زمینه کاهش طلاق مؤثر بوده و در سال گذشته ۳۰ هزار جلسه مشاوره برای خانواده‌های در معرض طلاق برگزار شده و از فروپاشی یک هزار و ۴۰۰ خانواده و تک سرپرست شدن ۲ هزار فرزند جلوگیری شده است.

وی گفت: ۵۰ درصد از طلاق‌ها قابل پیشگیری بوده و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از زوجین از خدمات روانشناختی استفاده کرده که باید در این مورد فرهنگ سازی کرد و زوجین قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.