به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام اصغر همایونی با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم، اظهار داشت: در طول تاریخ تمام اتفاقات یک بازه زمانی دارد و معمولاً یک مدت در موردش صحبت می‌شود و به‌مرور زمان کم‌رنگ می شوند ولی در حادثه عاشورا چه خصوصیتی وجود دارد که با وجود تلاش دستگاه های خلافت بنی‌امیه، آل زبیر، مروانیان،  عباسیان و … و همچنین هزینه های دشمنان در عصر غیبت، امام حسین(ع) از یادها نمی رود.

 

وی با اشاره به ویژگی های شاخص قیام اباعبدالله الحسین(ع) گفت: در طول تاریخ دشمن آن‌قدر که از روضه می‌ترسد از چیز دیگری نمی‌ترسد. مرحوم آیت‌الله سید عباس حسینی کاشانی می‌گوید در زمان رضاخان اگر مجلس روضه بود قرآن باز می‌کردیم جلویمان تا اگر سربازهای پهلوی آمدند فکر کنند داریم قرآن می‌خوانیم، چون قرآن را هر طور می‌خواهند تفسیر می‌کنند. خروجی قرآن بدون اهل‌بیت(ع) وهابیت می شود.

 

این خطیب تبریزی با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر عاطفه، شجاعت و غیرت است، افزود: ما هرچقدر به خانواده محبت داشته‌باشیم سیدالشهدا بیشتر از ما به خانواده‌اش محبت دارد. امام حسین(ع) هیچ‌وقت خانواده را در معرض کتک قرار نمی‌دهد مگر امر مهمی باشد که از آن مهم‌تر باشد.

 

وی با اشاره به دلایلی که باعث شد امام حسین(ع) خانواده را در کربلا همراه خود ببرد، گفت: بعد از کربلا اگر مروج حقیقی فرهنگ عاشورا نباشد خون حسین(ع) از بین می‌رود؛ حادثه عاشورا اگر پنجاه درصد به برکت سیدالشهدا است پنجاه درصد بقیه به برکت ترویج حقیقی حضرت زینب کبری است.

 

حجت الاسلام همایونی ادامه داد: بعد از شهادت حضرت سیدالشهداء تمام رسانه ها، تریبون ها و  منبرها دست بنی‌امیه است، هجمه می‌آورند و روایت جعل می‌کنند اما اسرا چگونه از شرایط استفاده می‌کنند؟ در راس اسرا امام سجاد(ع) است که بزرگ‌ترین و بارزترین خصوصیات ایشان دشمن‌شناسی است.

 

وی گفت: یکی از لقب‌های حضرت زینب(س)، عقیله العرب است یعنی عاقل‌ترین شخص در بین اعراب این نشانه دشمن‌شناسی و بصیرت کامل خانم است. در کوفه چون ایشان را می‌شناسند افشاگری می‌کند ولی در شام چون بعد از پیامبر کسانی که آن‌جا حکومت کردند موضع علیه اهل‌بیت داشتند و اهل‌بیت را نمی‌شناسند، نمی شود افشاگری کرد.

 

حجت الاسلام همایونی به خطبه ها و افشاگری های حضرت زینب(س) در مجلس ابن زیاد و مجلس یزید اشاره کرده و گفت: حتی گریه کردن اسرای کربلا هم سیاسی است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.