به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حسین آزاد مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل اظهار کرد: این جشنواره با موضوع محوری «کودکان و نوجوانان و مقابله با مخاطرات و بحران‌ها» برگزار و هنرمند اردبیلی در این جشنواره خوش درخشید.

وی تصریح کرد: این رویداد که با همراهی ماهنامه «قلک»، باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو – ایران و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با هدف آموزش، لزوم توجه و آگاهی‌بخشی نسبت به موضوعات روز جامعه، سبک زندگی و تأثیر آن بر کودکان و نوجوان برگزار شد، در دومین دوره محوریت موضوعی خود را به ترویج و آموزش مفهوم آمادگی در مخاطرات و بحران اختصاص داد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل گفت: فراخوان دومین دوره جشنواره فرفره، مردادماه ۱۴۰۱ منتشر و تا پایان مهلت ارسال آثار بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ اثر در ۲ بخش داستان کوتاه و نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

آزاد افزود: در مرحله اول هیئت انتخاب آثار را بر اساس ارتباط موضوعی با محور اصلی جشنواره و رعایت استانداردهای لازم مورد بررسی قرار دادند که در این مرحله در بخش داستان کوتاه ۴۲ اثر و در بخش نقاشی ۱۵۷ اثر به بخش رقابتی و داوری جشنواره راه پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: داوری بخش نقاشی این دوره جشنواره را «فاطمه زمانه‌رو» از تصویرگران شناخته شده و فعال کودک و نوجوان و عضو انجمن تصویرگران ایران بر عهده داشت و کیفیت آثار دریافتی را خوب اعلام کرد.

آزاد اضافه کرد: همچنین آثاری که بزرگترها در آن دخالت داشتند یا آثاری که کپی بودند را حذف و به آثاری که افکار و تخیلات دنیای کودکانه در آن دیده شود و با توجه به فضا و میزان خلاقیت نقاشی شده باشد، امتیاز بالایی داده شده است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: داوران این جشنواره پس از بازبینی، بررسی و قرائت آثار منتخب براساس محتوا و قرابت موضوعی با محور اصلی جشنواره و ازریابی‌های فنی و تخصصی، آثار برگزیده و شایسته تقدیر را مشخص کردند که نام «ونداد مجرد» عضو کارگاه نقاشی کودک و نوجوان حوزه هنری استان اردبیل در بخش نقاشی گروه سنی هفت تا ۱۲ سال به عنوان برگزیده اعلام شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.