به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، علی حسن زاده صبح امروز در نشست خبری ویژه عید غدیر که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: در ایام دهه ولایت و عید غدیرخم بیش از ۲۳ عنوان برنامه در قالب یکصد برنامه فرهنگی و اجتماعی در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) استان اردبیل در اجرای برنامه ها، افزود: رسالت اصلی قرار مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی است که ایجاد پویش ها و حرکت های مردمی فرهنگی، همکاری رسانه ها را می طلبد.

دبیر قرارگاه حضرت فاطمه الزهرا(س) استان اردبیل گفت: بزرگترین عملیات و حرکت فرهنگی کشور در ایام محرم اتفاق می افتاد که دلیل ثبات و تدام آن مردمی بودن آن است.

حسن زاده با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی سومین سال است که در بحث غدیرخم فعالیت می کند، ابراز داشت: تمام تلاش این مجموعه مردمی محور فرهنگی، از بین رفتن غربت غدیر در استان و زنده نگه داشتن آن در جامعه است.

وی با تاکید بر اهمیت واقعه غدیر و اشاره به آن در روایات و احادیث، اذعان داشت: عید غدیر خم و دهه ولایت، عامل وحدت مسلمانان تلقی می شود.

دبیر قرارگاه حضرت فاطمه الزهرا (س) استان اردبیل، افزود: در این راستا باید با اجرای برنامه های مردم محور در این ایام، به نحوی که هر کس در هر شغل و جایگاه نقش خود را برای ترویج و تبلیغ این عید سعید، ایفا کند.

حسن زاده با اشاره به اجرای برنامه مختلف و متنوع در استان اردبیل، افزود: فضاسازی فرهنگی، تهیه و توزیع اطعام، تولید محتواهای رسانه‌ای و توزیع آن در شبکه های اجتماعی، مسابقات کتابخوانی و نقاشی، راه اندازی کاروان‌های شادی با تشکیل کارناوا‌‌ل‌ها در سطح شهرها و مجتمع های مسکونی، نور افشانی در شب عید، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگان، جشنواره های عمومی فرهنگی و ورزشی با همکاری ورزش و جوانان، پیاده روی با خانواده، برپایی نمایشگاه‌های کتاب با تخفیفات ویژه در ۲ نقطه از شهر، اجرای رسم ستنی عقد اخوت در روز عید و در محل مهدیه اردبیل از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام دهه ولایت و عید غدیرخم در سطح استان اردبیل با محوریت مردم است.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط حاکم کرونایی، تمامی برنامه ها بصورت ریز برنامه و با رعایت پروتکل های بهداشتی بدون تجمعات برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.