به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت‌الاسلام جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گسترش مذهب شیعه را مدیون مکتب آن امام همام عنوان و اظهار کرد: علوم حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، بلاد و مجامع علمی اسلامی را فرا گرفت و علمای دینی از ایشان اخذ علم کرده و در مشکلات علمی و معضلات مسائل اسلامی از آن حضرت استمداد می‌طلبیدند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و تمدن اسلامی در دنیا، اذعان داشت: مکتب امام صادق (ع)، تکیه گاهی برای همه رهروان آن حضرت و به‌عنوان یک دستگاه فکری پشتوانه خاص همه مراجع، جامعه و تمدن اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، اظهار داشت: امام صادق (ع) توانست همه تلاش‌ها و زحمات ائمه قبل از خود به مرتبه عالی رساند و زمینه‌ای را ایجاد کرد که ائمه بعد از او قدم‌های بعدی را برداشتند و شیعه را در تاریخ غیبت پشتیبانی کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، ضمن تبیین جایگاه تبلیغ دینی در جامعه گفت: امام صادق (ع) افزایش فهم دینی جوانان، وحدت، مهر ورزی، رحم کردن به یکدیگر، خدمت کردن و گره گشایی از کار یکدیگر به صورت صریح و روشن را از جمله توقعات خود می‌داند و اکنون ما به‌عنوان رهروان مکتب شیعه بایستی، در تبلیغ مفاهیم و ارزش‌های اسلامی تلاش مضاعف داشته باشیم تا دین اسلام به درستی در بین مردم ترویج یابد.

وی دستگاه فکری امام صادق (ع) را نظام ساز یک جامعه آرمانی دانست و خاطر نشان کرد: بیداری کشورهای اسلامی به واسطه موج انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان است، در حقیقت طی سال‌های گذشته شاهد تحرکاتی در برخی از کشورهای اسلامی بودیم که توانست طاغوت را در قفس کند و مردم احساس نشاط و سر زندگی کردند و شعارهای اسلامی سر دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ادامه داد: آنچه باعث شد تا این بیداری در برخی کشورها پایدار نباشد، نداشتن مکتب و فقه امام صادق (عج) در حرکت و مسیر آنان بود و همین امر موجب شد تا در کمتر از یک سال منجر به فروپاشی شوند.

وی استمرار مکتب امام جعفرصادق (ع) را از محسنات بزرگ برای دین اسلام عنوان کرد و گفت: هر جوشش اسلامی در جهان حاصل تفکر فقهی و فکری امام صادق (ع) است و این همان اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام جعفرزاده بر ضرورت تبیین سیره و منش ائمه معصومین (ع) در جامعه علی الخصوص در بین نسل جوان تاکید کرد و گفت: ارائه ایده‌های نو با محتوای قوی برای ترویج سبک زندگی ائمه اطهار (ع) قطعاً از سوی جوانان مورد استقبال قرار می‌گیرد و نهادهای فرهنگی با به روز کردن آموزش‌ها و مخصوصاً توجه ویژه به بستر فضای مجازی می‌توانند خصوصیات اخلاقی امامان بزرگوار را در جوانان متبلور سازند و جامعه را از گزند آسیب‌هایی همچون نفوذ فرهنگ غرب مصون دارند.

منبع: مهر اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.